Show simple item record

dc.contributor.advisorŠiroký, Jaromír
dc.contributor.authorStavianis, Jakub
dc.date.accessioned2018-06-26T08:13:49Z
dc.date.available2018-06-26T08:13:49Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/129530
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá posouzením možnosti použití hybridního vozidla na částečně elektrifikované vlečce METRANS Česká Třebová a železničního uzlu Česká Třebová pro použití v posunové službě pro potřeby operátora kombinované dopravy METRANS. V úvodní části se zabývám hybridními systémy obecně a ukázkou aplikací hybridního pohonu u kolejových vozidel u nás a ve světě. V další části si přiblížíme současné parametry akumulátorů energie a jednotlivých prvků trakčního obvodu. Dále zanalyzuji provoz na terminálu a provedu výpočet tachogramu k získaní energií na obvodě kol a určím, zda se budu pohybovat pod trolejovým vedením, případně mimo trolejové vedení. Pro určení spotřeby navrhnu účinnosti pro jednotlivé fáze jízdy a vypočtu spotřebu. Závěrem bude zhodnocení energetické úspory vzhledem k současné řadě lokomotiv 740.cs
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the assessment of the possibility of using hybrid vehicle on the partly electrified trail of METRANS Česká Třebová company and of the railway junction Česká Třebová. The vehicle would be used by the shunting service for the needs of METRANS combined transport operator. The introductory part will discuss hybrid systems in general and the use of hybrid drive in rail vehicle in Czech Republic, as well as around the world, will be demonstrated. The next part will focus on present parameters of energy accumulators and of the traction circuit individual units. Moreover, the traffic at the terminal will be analyzed and in order to obtain the energy on the wheel circumference the tachogram will be calculated. I will determine, whether I will be operating under the trolley, or not. In order to obtain the consumption, I will design the efficiencies for individual parts of the ride and I will calculate the consumption. The conclusion will deal with the evaluation of energy saving considering the present 740 locomotive seriesen
dc.format.extent5809700 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectHybridní vozidlocs
dc.subjectposunová službacs
dc.subjectakumulátory energiecs
dc.subjecttachgramcs
dc.subjectHybrid vehicleen
dc.subjectShunting serviceen
dc.subjectEnergy accumulatorsen
dc.subjectTachographen
dc.titleEnergetika a provozní využití hybridního hnacího kolejového vozidlacs
dc.title.alternativeEnergetics and Operational Use of Hybrid Traction Vehicleen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeFamfulík, Jan
dc.date.accepted2018-06-11
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department342 - Institut dopravycs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchDopravní technika a technologiecs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisSTA0072_FS_N2301_2301T003_10_2018
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record