dc.contributor.advisor | Široký, Jaromír | |
dc.contributor.author | Stavianis, Jakub | |
dc.date.accessioned | 2018-06-26T08:13:49Z | |
dc.date.available | 2018-06-26T08:13:49Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/129530 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá posouzením možnosti použití hybridního vozidla na částečně elektrifikované vlečce METRANS Česká Třebová a železničního uzlu Česká Třebová pro použití v posunové službě pro potřeby operátora kombinované dopravy METRANS. V úvodní části se zabývám hybridními systémy obecně a ukázkou aplikací hybridního pohonu u kolejových vozidel u nás a ve světě. V další části si přiblížíme současné parametry akumulátorů energie a jednotlivých prvků trakčního obvodu. Dále zanalyzuji provoz na terminálu a provedu výpočet tachogramu k získaní energií na obvodě kol a určím, zda se budu pohybovat pod trolejovým vedením, případně mimo trolejové vedení. Pro určení spotřeby navrhnu účinnosti pro jednotlivé fáze jízdy a vypočtu spotřebu. Závěrem bude zhodnocení energetické úspory vzhledem k současné řadě lokomotiv 740. | cs |
dc.description.abstract | The diploma thesis deals with the assessment of the possibility of using hybrid vehicle on the partly electrified trail of METRANS Česká Třebová company and of the railway junction Česká Třebová. The vehicle would be used by the shunting service for the needs of METRANS combined transport operator. The introductory part will discuss hybrid systems in general and the use of hybrid drive in rail vehicle in Czech Republic, as well as around the world, will be demonstrated. The next part will focus on present parameters of energy accumulators and of the traction circuit individual units. Moreover, the traffic at the terminal will be analyzed and in order to obtain the energy on the wheel circumference the tachogram will be calculated. I will determine, whether I will be operating under the trolley, or not. In order to obtain the consumption, I will design the efficiencies for individual parts of the ride and I will calculate the consumption. The conclusion will deal with the evaluation of energy saving considering the present 740 locomotive series | en |
dc.format.extent | 5809700 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Hybridní vozidlo | cs |
dc.subject | posunová služba | cs |
dc.subject | akumulátory energie | cs |
dc.subject | tachgram | cs |
dc.subject | Hybrid vehicle | en |
dc.subject | Shunting service | en |
dc.subject | Energy accumulators | en |
dc.subject | Tachograph | en |
dc.title | Energetika a provozní využití hybridního hnacího kolejového vozidla | cs |
dc.title.alternative | Energetics and Operational Use of Hybrid Traction Vehicle | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Famfulík, Jan | |
dc.date.accepted | 2018-06-11 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika a technologie | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | STA0072_FS_N2301_2301T003_10_2018 | |
dc.rights.access | openAccess | |