Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorTrochta, Miroslav
dc.contributor.authorDobiáš, Jiří
dc.date.accessioned2018-06-26T08:14:10Z
dc.date.available2018-06-26T08:14:10Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/129602
dc.description.abstractDOBIÁŠ, J. Návrh rámu dvoučlánkové nízkopodlažní jednosměrné tramvaje: bakalářská práce. Ostrava: VŠB – Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, Katedra částí a mechanismů strojů, 2018, 41 s. Vedoucí práce: Trochta, M. Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a ověřením konceptu dvoučlánkové nízkopodlažní jednosměrné tramvaje pro studii proveditelnosti. V první části práce je popsán vývoj tramvajových vozidel na vybraných zástupcích dané kategorie. Vnější rozměrové charakteristiky skříně tramvaje jsou ověřeny dle příslušné normy. Na základě dosavadních konstrukčních řešení je navržen skelet skříně tramvaje a pomocí MKP výpočtu je vhodně rozvrženo jeho vyztužení. Navržený skelet je pevnostně ověřen MKP výpočtem pro provozní zatížení. Skelet je dále ověřen MKP výpočtem inspirovaným ČSN EN 15227 dle požadavků zadavatele. Doprovodná dokumentace je v požadovaném rozsahu umístěna v příloze bakalářské práce.cs
dc.description.abstractDOBIÁŠ, J. Design of a Frame for a Two-cell One Direction Low-floor Tram: Bachelor Thesis. Ostrava: VŠB – Technical University of Ostrava, Faculty of Mechanical Engineering, Department of Machine Parts and Mechanisms, 2018, 41 p. Thesis head: Trochta, M. This bachelor thesis deals with a design and verification of a concept of two-cell low-floor one directional tram for feasibility study purposes. In the first part of the thesis an evolution of trams is described on selected examples in given category. External dimensions of the tram cabin are verified according to relevant standard. Based on existing design solutions, the skeleton is designed, and its reinforcement is appropriately arranged using FEM calculation. The proposed skeleton strength worthiness under operational load is validated using FEM calculation. The skeleton is further verified by FEM calculation inspired by EN 15227 according to the company requirements. Accompanying documentation up to demanded extent is located in the bachelor thesis annex.en
dc.format.extent5498180 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjecttramvajcs
dc.subjectnízkopodlažní tramvajcs
dc.subjectdvoučlánková tramvajcs
dc.subjectnávrh rámucs
dc.subjectMKPcs
dc.subjecttramen
dc.subjectlow-floor tramen
dc.subjecttwo-cell tramen
dc.subjectframe designen
dc.subjectFEMen
dc.titleNávrh rámu dvoučlánkové nízkopodlažní jednosměrné tramvajecs
dc.title.alternativeDesign of a Frame for a Two-cell One Diection Low-floor Tramen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeKovář, Ladislav
dc.date.accepted2018-06-11
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department347 - Katedra částí a mechanismů strojůcs
dc.thesis.degree-programStrojírenstvícs
dc.thesis.degree-branchKonstrukce strojů a zařízenícs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisDOB0092_FS_B2341_2302R010_40_2018
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam