dc.contributor.advisor | Richtář, Michal | |
dc.contributor.author | Kupčík, Matěj | |
dc.date.accessioned | 2018-06-26T08:14:22Z | |
dc.date.available | 2018-06-26T08:14:22Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/129645 | |
dc.description.abstract | V této práci je teoreticky popsána a prakticky zkoušena problematika brzdového systému vozidla. Konkrétně se jedná o brzdnou dráhu a brzdné zpomalení vozidla dle předpisu EHK, když nebudou dodrženy některé jeho podmínky. Zároveň je zkoumán vliv teploty brzd na součinitel tření mezi brzdovými plochami. Úvodní část práce je zaměřena na základní teorii ohledně brzdových systémů a brzd, jejich rozdělení a funkce. Následně jsou rozvedeny porovnávané parametry, což jsou technické specifikace vozidla použitého k testování, podmínky EHK předpisu a metodika zkoušky. V závěrečné části bylo provedeno číselné i grafické zpracování změřených dat a vyvozen závěr. | cs |
dc.description.abstract | In this bachelor thesis, the problematics of the vehicle braking system is theoretically described and practically tested; the braking distance and deceleration of the vehicle according to the EHK regulation, when some of its conditions are not met. The influence of the brake temperature on the coefficient of friction between the brake surfaces is going to be examined at the same time. The first part of the thesis is focused on the basic theory of brake systems and brakes, their division and functions. Subsequently, the compared parameters are analyzed, those are: the technical specifications of the vehicle used for testing, the EHK Regulation conditions and the test methodology. In the final part, the numerical and graphic processing of the measured data was made and so was the conclusion. | en |
dc.format.extent | 2902570 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | brzdový systém | cs |
dc.subject | brzdná dráha | cs |
dc.subject | zpomalení | cs |
dc.subject | brzdy | cs |
dc.subject | EHK | cs |
dc.subject | zkouška | cs |
dc.subject | braking system | en |
dc.subject | braking distance | en |
dc.subject | deceleration | en |
dc.subject | brakes | en |
dc.subject | EHK | en |
dc.subject | testing | en |
dc.title | Posouzení vybraných vlastností brzdového systému | cs |
dc.title.alternative | Assessment of Brake System Properties | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Dresler, Pavel | |
dc.date.accepted | 2018-06-12 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika a technologie | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | KUP0075_FS_B2341_2301R003_2018 | |
dc.rights.access | openAccess | |