Show simple item record

dc.contributor.advisorIvan, Igor
dc.contributor.authorHluchníková, Aneta
dc.date.accessioned2018-06-26T08:16:04Z
dc.date.available2018-06-26T08:16:04Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/129949
dc.description.abstractPráce se zabývá deviatilitou individuální automobilové a veřejné hromadné dopravy v České republice a různými faktory, které na ni působí. Deviatilita je jedním z čtyř znaků tvaru komunikace a je definována jako podíl ujeté a přímé vzdálenosti mezi dvěma místy. Čím větší pak deviatilita je, tím je cesta klikatější a jsou na ni větší nároky. Mezi nejčastější faktory, které na ni působí, patří fyzickogeografické, socioekonomické a politické faktory. Testování deviatility probíhalo nad několika oblastmi v České republice, které byly zvoleny na základě typu faktoru. Pro každý faktor byly zvoleny dvě oblasti, pro které byly vypočítány cestovní časy, z kterých se následně vypočítala samotná hodnota deviatility. Ta byla porovnávána jak v rámci let, tak v rámci typu zvolené dopravy. Výsledkem práce je statistický souhrn jak za jednotlivé roky, tak za oblasti. Výsledné hodnoty deviatility byly rozděleny do tří shluků, které definovaly nízké nebo extrémní hodnoty. Z těchto výsledků byly lokalizovány lokality, které vyšly nejhůře a vypracovány mapy znázorňující směr nízkých a vysokých hodnot deviatility.cs
dc.description.abstractThis diploma thesis is dealing with the deviatility of individual and mass transportation in the Czech Republic and other factors influencing it. Deviatility is one of the four characteristics of the shape of a communication and is defined as the ratio of a traveled distance to the direct distance between said two places. The higher the deviatility, the more crooked the road becomes and the higher the requirements it needs to meet. The most frequent factors affecting deviatility are physical-geographical, socio-economic and political. The testing of deviatility has been carried out over several regions of the Czech Republic chosen according to the factor type. For every factor, we chose two regions for which the traveling times were calculated. From them, the deviatility itself was later calculated. The results were compared both year on year and within the type of the selected transport. The result of this work is a statistical summary for every year and every region. The final values of a deviatility were divided into three clusters that define low to extreme values. From these values, we localized places with the worst results and created corresponding maps that show the direction of low and high values of deviatility.en
dc.format71, [20] listů
dc.format.extent15618392 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectDeviatilitacs
dc.subjectindividuální automobilová dopravacs
dc.subjectveřejná hromadná dopravacs
dc.subjectČeská republikacs
dc.subjectDeviatilityen
dc.subjectindividual transportationen
dc.subjectmass transportationen
dc.subjectCzech republicen
dc.titleDeviatilita individuální a hromadné dopravy v Českucs
dc.title.alternativeThe Deviatility of Individual and Mass Transportation in Czechiaen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeOrlíková, Lucie
dc.date.accepted2018-05-21
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakultacs
dc.description.department548 - Katedra geoinformatikycs
dc.thesis.degree-programGeodézie, kartografie a geoinformatikacs
dc.thesis.degree-branchGeoinformatikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2735
dc.identifier.thesisHLU0017_HGF_N3654_3608T002_2018
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record