Show simple item record

dc.contributor.advisorHummel, Martin
dc.contributor.authorDofková, Aneta
dc.date.accessioned2018-06-26T08:16:54Z
dc.date.available2018-06-26T08:16:54Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/130121
dc.description.abstractBakalářská práce pojednává o historii báňského vzdělávání v českých zemích zejména v období mezi rokem 1989, jakožto významného politicko-společenského mezníku, a současností. Cílem této práce je blíže seznámit nejen odbornou, ale také laickou veřejnost s důležitostí vzdělávání v oblasti přírodních a technických věd. Práce je rozdělena do čtyř částí, přičemž první část se zabývá definováním základních pojmů báňského vzdělávání a zároveň obsahuje pohled do historie báňského učení až k období sametové revoluce v bývalém Československu. Druhá část je věnována rozboru jednotlivých informačních zdrojů pro účel této práce a významným osobnostem, jež přispěli k vývoji báňského vzdělávání. Třetí část popisuje aktuální stav hornických oborů na středních školách, a také současnou nabídku studijních oborů týkající se geovědních disciplín na technických vysokých školách v České republice. Poslední část se soustřeďuje na příčiny poklesu zájmu o hornické obory po roce 1989 a rovněž odhaluje početní stav studentů na Hornicko-geologické fakultě Vysoké školy Báňské v Ostravě v posledních letech.cs
dc.description.abstractThis thesis deals with the history of mining education in Czech lands especially between the year 1989, a significant political-social milestone, and the present. The purpose of this thesis is to introduce both the expert community and the layman public to the importance of education in natural and technical sciences. Thesis is divided into four parts, where the first part lays down the basic terms in mining education and also provides insight into the history of the mining education up until the period of the Velvet Revolution in former Czechoslovakia. Second part is dedicated to the analysis of individual information sources of this thesis and to significant figures which contributed to the advancement of mining education. Third part describes the present condition of mining education in secondary schools and also fields of study related to geoscientific disciplines offered by technical universities in Czech Republic. The last part examines the reasons for the decrease of interest in mining studies after the year 1989 and also presents the statistics on the number of students at the Faculty of Mining and Geology of Technical University of Ostrava in the recent years.en
dc.format39, [16] listů + 1 CD-R
dc.format.extent3322544 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjecthistoriecs
dc.subjectvzdělávánícs
dc.subjecthornictvícs
dc.subjectstudiumcs
dc.subjectvýzkumcs
dc.subjectvývojcs
dc.subjecttradicecs
dc.subjecthistoryen
dc.subjecteducationen
dc.subjectmining industryen
dc.subjectstudyingen
dc.subjectresearchen
dc.subjectevolutionen
dc.subjecttraditionen
dc.titleHistorie báňského vzdělávání v České republice po roce 1989cs
dc.title.alternativeThe History of Mining Education in the Czech Republic after 1989en
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeKoleňák, Petr
dc.date.accepted2018-05-21
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakultacs
dc.description.department541 - Katedra geologického inženýrstvícs
dc.thesis.degree-programGeologické inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchGeovědní a montánní turismuscs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2735
dc.identifier.thesisDOF0011_HGF_B2110_2101R004_2018
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record