dc.contributor.advisor | Hummel, Martin | |
dc.contributor.author | Dofková, Aneta | |
dc.date.accessioned | 2018-06-26T08:16:54Z | |
dc.date.available | 2018-06-26T08:16:54Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/130121 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce pojednává o historii báňského vzdělávání v českých zemích zejména v období mezi rokem 1989, jakožto významného politicko-společenského mezníku,
a současností. Cílem této práce je blíže seznámit nejen odbornou, ale také laickou veřejnost s důležitostí vzdělávání v oblasti přírodních a technických věd. Práce je rozdělena do čtyř částí, přičemž první část se zabývá definováním základních pojmů báňského vzdělávání
a zároveň obsahuje pohled do historie báňského učení až k období sametové revoluce v bývalém Československu. Druhá část je věnována rozboru jednotlivých informačních zdrojů pro účel této práce a významným osobnostem, jež přispěli k vývoji báňského vzdělávání. Třetí část popisuje aktuální stav hornických oborů na středních školách, a také současnou nabídku studijních oborů týkající se geovědních disciplín na technických vysokých školách v České republice. Poslední část se soustřeďuje na příčiny poklesu zájmu o hornické obory po roce 1989 a rovněž odhaluje početní stav studentů na Hornicko-geologické fakultě Vysoké školy Báňské v Ostravě v posledních letech. | cs |
dc.description.abstract | This thesis deals with the history of mining education in Czech lands especially between the year 1989, a significant political-social milestone, and the present. The purpose of this thesis is to introduce both the expert community and the layman public to the importance of education in natural and technical sciences. Thesis is divided into four parts, where the first part lays down the basic terms in mining education and also provides insight into the history of the mining education up until the period of the Velvet Revolution in former Czechoslovakia. Second part is dedicated to the analysis of individual information sources of this thesis and to significant figures which contributed to the advancement of mining education. Third part describes the present condition of mining education in secondary schools and also fields of study related to geoscientific disciplines offered by technical universities in Czech Republic. The last part examines the reasons for the decrease of interest in mining studies after the year 1989 and also presents the statistics on the number of students at the Faculty of Mining and Geology of Technical University of Ostrava in the recent years. | en |
dc.format | 39, [16] listů + 1 CD-R | |
dc.format.extent | 3322544 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | historie | cs |
dc.subject | vzdělávání | cs |
dc.subject | hornictví | cs |
dc.subject | studium | cs |
dc.subject | výzkum | cs |
dc.subject | vývoj | cs |
dc.subject | tradice | cs |
dc.subject | history | en |
dc.subject | education | en |
dc.subject | mining industry | en |
dc.subject | studying | en |
dc.subject | research | en |
dc.subject | evolution | en |
dc.subject | tradition | en |
dc.title | Historie báňského vzdělávání v České republice po roce 1989 | cs |
dc.title.alternative | The History of Mining Education in the Czech Republic after 1989 | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Koleňák, Petr | |
dc.date.accepted | 2018-05-21 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakulta | cs |
dc.description.department | 541 - Katedra geologického inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-program | Geologické inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Geovědní a montánní turismus | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2735 | |
dc.identifier.thesis | DOF0011_HGF_B2110_2101R004_2018 | |
dc.rights.access | openAccess | |