dc.contributor.advisor | Škuta, Jaromír | |
dc.contributor.author | Lichnovský, Marek | |
dc.date.accessioned | 2018-06-26T08:17:39Z | |
dc.date.available | 2018-06-26T08:17:39Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/130267 | |
dc.description.abstract | Cílem této práce je návrh řídicí jednotky pro mnou vybraný elektromotor. Je zde provedeno rozdělení elektrických pohonů, především podle řízení. Uvedeny jsou nejrozšířenější motory a je popsán princip jejich řízení. Vzhledem k rozmanitosti elektrických pohonů jsou rozepsány především motory, které jsou stále používané, nebo do nedávna ještě používané byly. To platí i o řídicích obvodech těchto motorů. Dále se práce zabývá návrhem a realizací řídicí jednotky pro BLDC motor, který jako výkonovou část používá volně prodejný regulátor otáček pro bezkartáčové motory s odběrem do 30 A. Pro možnost nasazení v distribuovaných systémech řízení komunikuje řídicí jednotka přes průmyslovou sběrnici RS – 485. | cs |
dc.description.abstract | The aim of this work is to design a control unit for a selected electric motor. There is a repartition of electric drives mainly by driving. There are the most widely used engines where is described the principle of controlling. It is a large number of motors are described especially motors that are the most used, or have been used until recently. This is also applied to the control circuits of these motors. The project also deals with the design and realization of the BLDC motor control unit, which uses the ordinary speed controller for brushless motors up to 30 A. For communication through distributed systems, control unit communicates by the RS - 485 industrial bus. | en |
dc.format.extent | 3896432 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Elektrický pohon | cs |
dc.subject | Elektromotor | cs |
dc.subject | Řízení motoru | cs |
dc.subject | Řídicí jednotka | cs |
dc.subject | Atmel | cs |
dc.subject | ATmega168 | cs |
dc.subject | Electric drive | en |
dc.subject | Electric motor | en |
dc.subject | Motor control | en |
dc.subject | Control unit | en |
dc.subject | Atmel | en |
dc.subject | ATmega168 | en |
dc.title | Řídicí jednotky motorů | cs |
dc.title.alternative | Control Units of Engines | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Frischer, Robert | |
dc.date.accepted | 2018-06-15 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Univerzitní studijní programy | cs |
dc.description.department | 352 - Katedra automatizační techniky a řízení | cs |
dc.thesis.degree-program | Mechatronika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Mechatronické systémy | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2790 | |
dc.identifier.thesis | LIC0066_USP_B3943_3906R006_2018 | |
dc.rights.access | openAccess | |