dc.contributor.advisor | Hudeček, Tomáš | |
dc.contributor.author | Neuhäusl, David | |
dc.date.accessioned | 2019-02-08T11:21:44Z | |
dc.date.available | 2019-02-08T11:21:44Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/133936 | |
dc.description.abstract | Severojižní magistrála je celoměstsky významná komunikace, která extrémním dopravním zatížením degraduje své okolí a vytváří zásadní bariéru. Tato práce potvrzuje předpoklad, že SJM má přímý negativní vliv na cenu stávajících nemovitostí a míru jejich využití. Návrh transformace městotvorně doplňuje stávající strukturu, (re)definuje veřejná prostranství a obnovuje prostupnost území. Charakter komunikace se mění na městskou třídu a její usazení na terén podporuje udržitelnost a adaptabilitu městské struktury. Humanizace Magistrály vytvoří mnohem lepší podmínky pro zástavbu a díky ní se mnohem spíše vyplatí zastavět okolní vnitřní periferie, jejichž potenciál se pohybuje v řádu desítek miliard, jak bylo zjištěno. Zásadním potenciálem transformace je aktivní, komplexní a koncepční přístup města k vlastnímu dlouhodobému rozvoji. | cs |
dc.description.abstract | The North-South Trunk Road is a route of a citywide importance. It deteriorates its suroundings by very intense traffic and creates a significant barrier in the city. This thesis confirms assumption that NSTR has a direct negative impact on the price of existing structures and degree of their utilisation. Proposal of its transformation completes existing urban structure, (re)defines public spaces and rehabilitates permeability of the area. The character of the route is changed to a city boulevard. The NSTR returns to the ground level from an estacade to support sustainability and adaptability of the urban structure. Humanization of the NSTR creates better conditions for building and is a key for higher rentability of development in the inner periphery, which is worth tens of billions CZK. Crucial potential of the transformation nevertheless lies in an active, complex and conceptual attitude of the city towards its own long-term development. | en |
dc.format.extent | 7246603 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | magistrála | cs |
dc.subject | transformace | cs |
dc.subject | městská struktura | cs |
dc.subject | urbanismus | cs |
dc.subject | ekonomika | cs |
dc.subject | doprava | cs |
dc.subject | bariéra | cs |
dc.subject | vnitřní periferie | cs |
dc.subject | rychlostní komunikace | cs |
dc.subject | humanizace | cs |
dc.subject | trunk road | en |
dc.subject | transformation | en |
dc.subject | urban structure | en |
dc.subject | masterplan | en |
dc.subject | economy | en |
dc.subject | traffic | en |
dc.subject | barrier | en |
dc.subject | inner periphery | en |
dc.subject | highway | en |
dc.subject | humanization | en |
dc.title | Urbanisticko-ekonomický potenciál transformace Severo-jižní magistrály v Praze | cs |
dc.title.alternative | Architectural and economic potential of transformation of the North-South Trunk Road in Prague | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Boháč, Ondřej | |
dc.date.accepted | 2019-01-07 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavební | cs |
dc.description.department | 222 - Katedra městského inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-program | Stavební inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Městské stavitelství a inženýrství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2712 | |
dc.identifier.thesis | NEU0085_FAST_N3607_3607T013_2018 | |
dc.rights.access | openAccess | |