Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHudeček, Tomáš
dc.contributor.authorNeuhäusl, David
dc.date.accessioned2019-02-08T11:21:44Z
dc.date.available2019-02-08T11:21:44Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/133936
dc.description.abstractSeverojižní magistrála je celoměstsky významná komunikace, která extrémním dopravním zatížením degraduje své okolí a vytváří zásadní bariéru. Tato práce potvrzuje předpoklad, že SJM má přímý negativní vliv na cenu stávajících nemovitostí a míru jejich využití. Návrh transformace městotvorně doplňuje stávající strukturu, (re)definuje veřejná prostranství a obnovuje prostupnost území. Charakter komunikace se mění na městskou třídu a její usazení na terén podporuje udržitelnost a adaptabilitu městské struktury. Humanizace Magistrály vytvoří mnohem lepší podmínky pro zástavbu a díky ní se mnohem spíše vyplatí zastavět okolní vnitřní periferie, jejichž potenciál se pohybuje v řádu desítek miliard, jak bylo zjištěno. Zásadním potenciálem transformace je aktivní, komplexní a koncepční přístup města k vlastnímu dlouhodobému rozvoji.cs
dc.description.abstractThe North-South Trunk Road is a route of a citywide importance. It deteriorates its suroundings by very intense traffic and creates a significant barrier in the city. This thesis confirms assumption that NSTR has a direct negative impact on the price of existing structures and degree of their utilisation. Proposal of its transformation completes existing urban structure, (re)defines public spaces and rehabilitates permeability of the area. The character of the route is changed to a city boulevard. The NSTR returns to the ground level from an estacade to support sustainability and adaptability of the urban structure. Humanization of the NSTR creates better conditions for building and is a key for higher rentability of development in the inner periphery, which is worth tens of billions CZK. Crucial potential of the transformation nevertheless lies in an active, complex and conceptual attitude of the city towards its own long-term development.en
dc.format.extent7246603 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectmagistrálacs
dc.subjecttransformacecs
dc.subjectměstská strukturacs
dc.subjecturbanismuscs
dc.subjectekonomikacs
dc.subjectdopravacs
dc.subjectbariéracs
dc.subjectvnitřní periferiecs
dc.subjectrychlostní komunikacecs
dc.subjecthumanizacecs
dc.subjecttrunk roaden
dc.subjecttransformationen
dc.subjecturban structureen
dc.subjectmasterplanen
dc.subjecteconomyen
dc.subjecttrafficen
dc.subjectbarrieren
dc.subjectinner peripheryen
dc.subjecthighwayen
dc.subjecthumanizationen
dc.titleUrbanisticko-ekonomický potenciál transformace Severo-jižní magistrály v Prazecs
dc.title.alternativeArchitectural and economic potential of transformation of the North-South Trunk Road in Pragueen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeBoháč, Ondřej
dc.date.accepted2019-01-07
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavebnícs
dc.description.department222 - Katedra městského inženýrstvícs
dc.thesis.degree-programStavební inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchMěstské stavitelství a inženýrstvícs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2712
dc.identifier.thesisNEU0085_FAST_N3607_3607T013_2018
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam