Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSkřínský, Jan
dc.contributor.authorIndra, Patrik
dc.date.accessioned2019-06-26T04:27:06Z
dc.date.available2019-06-26T04:27:06Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/135899
dc.description.abstractINDRA, Patrik. Analýza teplot vznícení palivových směsí na bázi alkoholů s dieselem. Ostrava, 2019. 57 s. Diplomová práce. VŠB - TU Ostrava, Fakulta bezpečnostního inženýrství. Diplomová práce se zabývá problematikou stanovení teploty vznícení alternativních paliv na bázi alkoholu s dieselem. Postup stanovení teploty vznícení popisují dvě technické normy. Pro evropské země je to ČSN EN 14522 a pro země na americkém kontinentu to je norma ASTM E659-15. Jejich rozdíl je popsán v samotné práci s porovnáním výsledků pro teplotu vznícení čistého metanolu. Hlavní náplní práce je experimentální zjištění teploty vznícení směsi metanolu s dieselem. Do čistého dieselu byl přidáván metanol vždy o konkrétním objemu tak, aby byla nalezena hodnota, při které má metanol vliv na hodnotu teploty vznícení. Všechny dosažené výsledky jsou přehledově sepsány v kapitole souhrnné výsledky experimentu. Z praktického hlediska lze tyto výsledky aplikovat v oblasti energetiky ve výzkumu vznětových motorů. Dále lze stanovit bezpečnostní požadavky pro směs alternativního paliva dieselu s alkoholem.cs
dc.description.abstractINDRA, Patrik. Autoignition Temperature Data of Hydrocarbons from Fischer-Tropsch Synthesis, 2019. 57 p. Diploma thesis. VŠB - TU Ostrava, Faculty of Safety Engineering. The thesis deals with the determination of ignition temperature of alternative fuels based on diesel. The procedure for determining the ignition temperature is described by two technical standards for European countries, namely CSN EN 14522, and for countries on the American continent, ASTM E659-15. Their difference is described in the work itself, comparing the results for the ignition temperature of pure methanol. The main task of the thesis is to determine the ignition temperature of the methanol-diesel mixture, when methanol was always added to the pure diesel with a specific volume. All results are listed in Chapter 7 under the title Experimental Results. From a practical point of view, these results can be applied to research on diesel engines for alternative diesel fuel with alcohol.en
dc.format.extent3057817 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectteplota vznícenícs
dc.subjectdoba zpoždění vznícenícs
dc.subjectmetanolcs
dc.subjectdieselcs
dc.subjectautoignition temperatureen
dc.subjectignition delay timeen
dc.subjectmethanolen
dc.subjectdieselen
dc.titleAnalýza teplot vznícení palivových směsí na bázi alkoholů s dieselemcs
dc.title.alternativeAnalysis of Alcohol Diesel Mixtures Autoignition Temperaturesen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeVěžníková, Hana
dc.date.accepted2019-06-05
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrstvícs
dc.description.department030 - Katedra požární ochranycs
dc.thesis.degree-programPožární ochrana a průmyslová bezpečnostcs
dc.thesis.degree-branchTechnika požární ochrany a bezpečnosti průmyslucs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2720
dc.identifier.thesisIND0018_FBI_N3908_3908T006_2019
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam