dc.contributor.advisor | Sokanský, Karel | |
dc.contributor.author | Patala, Michal | |
dc.date.accessioned | 2019-06-26T04:32:23Z | |
dc.date.available | 2019-06-26T04:32:23Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/136232 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se v teoretické části nejprve zabývá popisem světelných zdrojů používaných na veřejných komunikacích a jejich parametry. V další kapitole je rozebráno, jakým způsobem reaguje řidič na spatření překážky na komunikaci a kdy je schopen zastavit vozidlo. Poslední část je věnována vlivům počasí, které komplikují bezpečnost na komunikaci a jaké jsou způsoby pro zlepšení viditelnosti chodců při těchto vlivech. Praktická část se zabývá vyhodnocením hodnot vertikální osvětlenosti vozidel s různými druhy světlometů (LED, xenon, halogen), které byly naměřeny na testovacím polygonu v Ostravě a následné vyhodnocení jasových poměrů pro zjištění viditelnosti chodců na komunikaci. Tato měření probíhala na komunikaci bez veřejného osvětlení a také na komunikaci s veřejným osvětlením. | cs |
dc.description.abstract | This bachelor thesis consists of theoretical and practical part. The theoretical part itself is divided into three chapters. The first chapter focuses on the lighting sources and their specifications, which are used on public communications. Next chapter analyses, driver’s reaction after coming across an obstacle and the time he is able to stop the vehicle. The last chapter is dedicated to the weather effects that complicates the safety on communications and what are the ways of improving pedestrian’s visibility in such effects. Practical part deals with evaluating the cars vertical luminence values using different lights (LED, Xenon, Halogen) that we measured on testing polygon in Ostrava. Afterwards we evaluated the brightness ratio so we could measure the visibility of pedestrians on communication. Those measuring took place on both the communication without public lighting and one with public lighting. | en |
dc.format.extent | 3323960 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Řidič | cs |
dc.subject | chodec | cs |
dc.subject | veřejné osvětlení | cs |
dc.subject | svítidla | cs |
dc.subject | světlomety | cs |
dc.subject | komunikace | cs |
dc.subject | polygon | cs |
dc.subject | automobil | cs |
dc.subject | jas | cs |
dc.subject | osvětlenost | cs |
dc.subject | viditelnost | cs |
dc.subject | driver | en |
dc.subject | pedestrian | en |
dc.subject | public lightning | en |
dc.subject | luminaires | en |
dc.subject | headlights | en |
dc.subject | communication | en |
dc.subject | polygon | en |
dc.subject | car | en |
dc.subject | brightness | en |
dc.subject | illuminance | en |
dc.subject | visibility | en |
dc.title | Testování viditelností chodců na polygonu | cs |
dc.title.alternative | Pedestrian visibility testing on a polygon | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Baleja, Richard | |
dc.date.accepted | 2019-05-27 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 410 - Katedra elektroenergetiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Elektrotechnika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Elektroenergetika | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | PAT0069_FEI_B2649_3907R001_2019 | |
dc.rights.access | openAccess | |