Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorSokanský, Karel
dc.contributor.authorPatala, Michal
dc.date.accessioned2019-06-26T04:32:23Z
dc.date.available2019-06-26T04:32:23Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/136232
dc.description.abstractTato bakalářská práce se v teoretické části nejprve zabývá popisem světelných zdrojů používaných na veřejných komunikacích a jejich parametry. V další kapitole je rozebráno, jakým způsobem reaguje řidič na spatření překážky na komunikaci a kdy je schopen zastavit vozidlo. Poslední část je věnována vlivům počasí, které komplikují bezpečnost na komunikaci a jaké jsou způsoby pro zlepšení viditelnosti chodců při těchto vlivech. Praktická část se zabývá vyhodnocením hodnot vertikální osvětlenosti vozidel s různými druhy světlometů (LED, xenon, halogen), které byly naměřeny na testovacím polygonu v Ostravě a následné vyhodnocení jasových poměrů pro zjištění viditelnosti chodců na komunikaci. Tato měření probíhala na komunikaci bez veřejného osvětlení a také na komunikaci s veřejným osvětlením.cs
dc.description.abstractThis bachelor thesis consists of theoretical and practical part. The theoretical part itself is divided into three chapters. The first chapter focuses on the lighting sources and their specifications, which are used on public communications. Next chapter analyses, driver’s reaction after coming across an obstacle and the time he is able to stop the vehicle. The last chapter is dedicated to the weather effects that complicates the safety on communications and what are the ways of improving pedestrian’s visibility in such effects. Practical part deals with evaluating the cars vertical luminence values using different lights (LED, Xenon, Halogen) that we measured on testing polygon in Ostrava. Afterwards we evaluated the brightness ratio so we could measure the visibility of pedestrians on communication. Those measuring took place on both the communication without public lighting and one with public lighting.en
dc.format.extent3323960 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectŘidičcs
dc.subjectchodeccs
dc.subjectveřejné osvětlenícs
dc.subjectsvítidlacs
dc.subjectsvětlometycs
dc.subjectkomunikacecs
dc.subjectpolygoncs
dc.subjectautomobilcs
dc.subjectjascs
dc.subjectosvětlenostcs
dc.subjectviditelnostcs
dc.subjectdriveren
dc.subjectpedestrianen
dc.subjectpublic lightningen
dc.subjectluminairesen
dc.subjectheadlightsen
dc.subjectcommunicationen
dc.subjectpolygonen
dc.subjectcaren
dc.subjectbrightnessen
dc.subjectilluminanceen
dc.subjectvisibilityen
dc.titleTestování viditelností chodců na polygonucs
dc.title.alternativePedestrian visibility testing on a polygonen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeBaleja, Richard
dc.date.accepted2019-05-27
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department410 - Katedra elektroenergetikycs
dc.thesis.degree-programElektrotechnikacs
dc.thesis.degree-branchElektroenergetikacs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2724
dc.identifier.thesisPAT0069_FEI_B2649_3907R001_2019
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam