dc.contributor.advisor | Horák, Bohumil | |
dc.contributor.author | Jati, Sarnendu Subhendu | |
dc.date.accessioned | 2019-06-26T04:35:22Z | |
dc.date.available | 2019-06-26T04:35:22Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/136363 | |
dc.description.abstract | The issue of global warming and depletion of fossil fuels is an opportunity for electric vehicles in transport. The use of green energy is becoming increasingly important in today's world. At present, the market offers a large number of types and designs of batteries to power electric vehicles. Compared to other types of batteries, the use of a Lithium-ion battery is considered the best solution due to its high performance and long life. Traction battery problems, charging methods and basic experiments were analyzed.
In diploma thesis, the issues of energy sources of electric driven transportation means, chemical batteries and their control have been studied. Then the solution of control of the battery system for slow and fast charging has been studied and proposed. A prototype of the electric car battery control system for slow charging has been experimentally assembled and setup. Properties of fast charging systems DBT and ABB have been studied and experimentally verified. The conclusion summarizes the possibilities of using the solutions contained in the diploma thesis for the realization of a small electric car for suburban traffic. | en |
dc.description.abstract | Problematika globálního oteplování a vyčerpání fosilních paliv je příležitostí pro elektrická vozidla v dopravě. Využívání zelené energie je v dnešním světě stále důležitější. V současnosti trh nabízí velké množství typů a provedení baterií pro napájení elektrických vozidel. Oproti jiným typům baterií je Lithium-iontová baterie považována za nejlepší vzhledem k vysokému výkonu a velké životnosti. Byly analyzovány problémy trakčních baterií, metody nabíjení a byly provedeny základní experimenty.
V této diplomové práci byla studována problematika energetických zdrojů elektrických dopravních prostředků, chemických baterií a jejich řízení. Následně bylo studováno a navrženo řešení řízení bateriového systému pro pomalé a rychlé nabíjení. Prototyp elektrického řídicího systému autobaterie pro pomalé nabíjení byl zkomplikován a nastaven. Byly studovány a testovány vlastnosti systémů rychlého nabíjení DBL a ABB. Závěr shrnuje možnosti využití řešení obsažených v diplomové práci pro realizaci malého elektromobilu pro příměstskou dopravu. | cs |
dc.format.extent | 1138741 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Electric Cars, chemical batteries, battery control system, slow charging, fast charging. | en |
dc.subject | Elektromobily, chemické baterie, řídicí systém baterie, pomalé nabíjení, rychlé nabíjení. | cs |
dc.title | Control of the Electric Vehicle Traction Battery | en |
dc.title.alternative | Řízení trakční baterie elektromobilu | cs |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Sivalingam, Murugan | |
dc.date.accepted | 2019-05-30 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 450 - Katedra kybernetiky a biomedicínského inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-program | Elektrotechnika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Řídicí a informační systémy | cs |
dc.description.result | dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | JAT0016_FEI_N2649_2612T041_2019 | |
dc.rights.access | openAccess | |