dc.contributor.advisor | Kontriková, Lenka | |
dc.contributor.author | Běhal, Josef | |
dc.date.accessioned | 2019-06-26T04:41:24Z | |
dc.date.available | 2019-06-26T04:41:24Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/136793 | |
dc.description.abstract | Běhal, J. Plánování letu v rámci evropského vzdušného prostoru : diplmomová práce. VŠB - Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, Institut dopravy, Ústav letecké dopravy, 2019, 66 s. Vedoucí práce: Kontriková, L.
Diplomová práce se zabývá analýzou plánování letu, realizací plánování letu ve spodním a horním evropském vzdušném prostoru.
V první části práce je provedena analýza vývoje plánování letu, zákládních legislativních pořadavků pro způsobilost leteckého personálu a provoz letadel. Dále je popsán význam a ůčel plánování letu v Evropě. Na tuto kapitolu navazuje praktická část diplomové práce, kde je provedeno naplánování dvou letů do zvolené destinace za pomoci počítačového softwaru FliteStar. Jeden let ve spodním vzdušném prostoru, s letadlem bez přetlakové kabiny a druhý let v horním vzdušném prostoru, s letadlem s přetlakovou kabinou. V poslední části práce jsou lety vyhodnoceny a porovnány z hlediska proveditelnosti, bezpečnosti a ekonomické náročnosti za použití metod vícekriteriálního rozhodování a kalkulace nákladů. | cs |
dc.description.abstract | Běhal, J. Flight planning within the European airspace : master thesis. VŠB - Technical University of Ostrava, Faculty of Mechanical Engineering, Institute of Transport, Department of Air Transport, 2019, 66 p. Thesis head: Kontriková, L.
The thesis deals with the analysis of flight planning, the implementation of flight planning in the lower and upper European airspace.
The first part of the thesis analyzes the development of flight planning, basic legislative regulations for airworthiness and aircraft operations. Furthermore, the meaning and purpose of flight planning in Europe is described. This chapter is followed by the practical part of the thesis, where the planning of two flights to the chosen destination is done through the FliteStar computer software. One flight in lower airspace, with no pressurized aircraft and second flight in upper airspace, with pressurized aircraft. In the last part of the thesis, flights are evaluated and compared in terms of feasibility, safety and economic demands using multi-criteria decision making and costing methods. | en |
dc.format.extent | 2601148 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Plánování letu | cs |
dc.subject | meteorologická situace | cs |
dc.subject | palivo | cs |
dc.subject | záložní letiště | cs |
dc.subject | trať | cs |
dc.subject | letové povolení | cs |
dc.subject | kritérium. | cs |
dc.subject | Flight planning | en |
dc.subject | meteorological situation | en |
dc.subject | fuel | en |
dc.subject | alternate airport | en |
dc.subject | track | en |
dc.subject | flight permit | en |
dc.subject | criterion. | en |
dc.title | Plánování letu v rámci evropského vzdušného prostoru | cs |
dc.title.alternative | Flight Planning within European Airspace | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Olivková, Ivana | |
dc.date.accepted | 2019-06-13 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika a technologie | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | BEH0025_FS_N2301_2301T003_40_2019 | |
dc.rights.access | openAccess | |