Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKontriková, Lenka
dc.contributor.authorBěhal, Josef
dc.date.accessioned2019-06-26T04:41:24Z
dc.date.available2019-06-26T04:41:24Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/136793
dc.description.abstractBěhal, J. Plánování letu v rámci evropského vzdušného prostoru : diplmomová práce. VŠB - Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, Institut dopravy, Ústav letecké dopravy, 2019, 66 s. Vedoucí práce: Kontriková, L. Diplomová práce se zabývá analýzou plánování letu, realizací plánování letu ve spodním a horním evropském vzdušném prostoru. V první části práce je provedena analýza vývoje plánování letu, zákládních legislativních pořadavků pro způsobilost leteckého personálu a provoz letadel. Dále je popsán význam a ůčel plánování letu v Evropě. Na tuto kapitolu navazuje praktická část diplomové práce, kde je provedeno naplánování dvou letů do zvolené destinace za pomoci počítačového softwaru FliteStar. Jeden let ve spodním vzdušném prostoru, s letadlem bez přetlakové kabiny a druhý let v horním vzdušném prostoru, s letadlem s přetlakovou kabinou. V poslední části práce jsou lety vyhodnoceny a porovnány z hlediska proveditelnosti, bezpečnosti a ekonomické náročnosti za použití metod vícekriteriálního rozhodování a kalkulace nákladů.cs
dc.description.abstractBěhal, J. Flight planning within the European airspace : master thesis. VŠB - Technical University of Ostrava, Faculty of Mechanical Engineering, Institute of Transport, Department of Air Transport, 2019, 66 p. Thesis head: Kontriková, L. The thesis deals with the analysis of flight planning, the implementation of flight planning in the lower and upper European airspace. The first part of the thesis analyzes the development of flight planning, basic legislative regulations for airworthiness and aircraft operations. Furthermore, the meaning and purpose of flight planning in Europe is described. This chapter is followed by the practical part of the thesis, where the planning of two flights to the chosen destination is done through the FliteStar computer software. One flight in lower airspace, with no pressurized aircraft and second flight in upper airspace, with pressurized aircraft. In the last part of the thesis, flights are evaluated and compared in terms of feasibility, safety and economic demands using multi-criteria decision making and costing methods.en
dc.format.extent2601148 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectPlánování letucs
dc.subjectmeteorologická situacecs
dc.subjectpalivocs
dc.subjectzáložní letištěcs
dc.subjecttraťcs
dc.subjectletové povolenícs
dc.subjectkritérium.cs
dc.subjectFlight planningen
dc.subjectmeteorological situationen
dc.subjectfuelen
dc.subjectalternate airporten
dc.subjecttracken
dc.subjectflight permiten
dc.subjectcriterion.en
dc.titlePlánování letu v rámci evropského vzdušného prostorucs
dc.title.alternativeFlight Planning within European Airspaceen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeOlivková, Ivana
dc.date.accepted2019-06-13
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department342 - Institut dopravycs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchDopravní technika a technologiecs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisBEH0025_FS_N2301_2301T003_40_2019
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam