Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPagáč, Marek
dc.contributor.authorŽváček, Vladimír
dc.date.accessioned2019-06-26T04:41:28Z
dc.date.available2019-06-26T04:41:28Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/136800
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá racionalizací výroby elektromotorů s využitím 3D tisku, kdy využitím aditivní technologie tvarově optimalizujeme pasivní části elektromotoru, konkrétně svorkovnicové skříně a následně vyrobíme funkční prototypy komponentů elektromotoru, které bude následně možné smontovat do sestavy, vyzkoušet a následně aplikovat při zavedení nové technologie v hromadné výrobě. V úvodních kapitolách práce jsou popsány základní informace o podniku Siemens, s.r.o. a obecná charakteristika problematiky aditivní technologie výroby a tvorby aditivního procesu, seznámení s metodami 3D tisku, popis současného technologického a konstrukčního stavu elektromotoru a jejich grafický rozbor, sloužící pro návrh ekonomicky výhodnějších variant představených v experimentální části práce. Experimentální část byla provedena tvarovým optimalizováním konstrukce dílce svorkovnicové skříně v různých variantách prototypů ve firmě Protolab, technologií 3D tisku Powder Bed Fusion – SLS s budoucí možnou aplikací optimalizovaných dílců v hromadné výrobě při otestování funkčnosti v provozu použitím jiného, levnějšího materiálu (ABS) a zavedením technologie vstřikovacích násobných forem při zachování současné normy krytí IP. V závěru bylo provedeno technicko-ekonomické zhodnocení celé diplomové práce na téma racionalizace výroby elektromotorů s využitím aditivní technologie při výrobě funkčních prototypů.cs
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with rationalization of production of electric motors with the use of 3D printing, when using the additive technology we optimize the passive parts of the electric motor, namely the terminal box and subsequently we produce functional prototypes of electric motor components, which can be subsequently assembled into the assembly, tested and then applied in the introduction of new technology in mass production. The introductory chapters describe the basic information about Siemens, s.r.o. and general characteristics of additive production and additive process, introduction to 3D printing methods, description of current technological and constructional state of electric motor and their graphical analysis, serving for design of economically advantageous variants presented in experimental part of the thesis. The experimental part was carried out by optimizing the design of the terminal box component in various prototype variants at Protolab, Powder Bed Fusion 3D technology - SLS with future possible application of optimized components in mass production when testing in-service functionality using other, cheaper material (ABS) and introduction multiple injection molding technology while maintaining the current IP protection standard. In conclusion, a technical-economic evaluation of the entire thesis on rationalization of electric motor production using additive technology in the production of functional prototypes was performed.en
dc.format.extent5611727 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectaditivní technologiecs
dc.subjectracionalizace výrobycs
dc.subjectfunkční prototypycs
dc.subjectSiemenscs
dc.subjectadditive technologyen
dc.subjectrationalization of productionen
dc.subjectfunctional prototypesen
dc.subjectSiemensen
dc.titleRacionalizace výroby elektromotorů s využitím 3D tiskucs
dc.title.alternativeRationalization of Production of Electric Motors Made by 3D Printingen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.date.accepted2019-06-10
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department346 - Katedra obrábění, montáže a strojírenské metrologiecs
dc.contributor.consultantPrůša, Michal
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchStrojírenská technologiecs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisZVA0018_FS_N2301_2303T002_2019
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam