Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorDorda, Michal
dc.contributor.authorMatoušek, Radek
dc.date.accessioned2019-06-26T04:41:32Z
dc.date.available2019-06-26T04:41:32Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/136809
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá aplikací metody výpočtu propustné výkonnosti v železniční dopravě pro výpočet teoretické kapacity vzletové a přistávací dráhy. První část práce je zaměřena na popis metody propustné výkonnosti, jevu turbulence v úplavu a s ním související kategorie letounů a rozstupů mezi nimi. V neposlední řadě je v této části popsán návrh metody výpočtu teoretické kapacity vzletové a přistávací dráhy. Další část diplomové práce se věnuje popisu letiště Leoše Janáčka Ostrava, na kterém probíhalo měření jednotlivých časů vzletů a přistání letouny. Tyto časy jsou statisticky zpracovány a poté využity pro stanovení teoretické kapacity vzletové a přistávací dráhy na tomto letišti. V poslední části práce dochází ke srovnání výsledků dosažených navrženou metodou v této práci s výsledky dosaženými v bakalářské práci – Modelování zadaného leteckého procesu, která se rovněž věnovala výpočtu maximální teoretické kapacity vzletové a přistávací dráhy na letišti Leoše Janáčka Ostrava. Dále se v této kapitole porovnávají výsledky dosažené navrženou metodou na reálném souboru naměřených časů s výsledky experimentálního příkladu.cs
dc.description.abstractThe master thesis deals with the application of capacity calculation in railway transport for the calculation of the theoretical capacity of the runway. The first part is focused on the decription of capacity calculation in railway transport, the phenomenon of wake turbulence and the related categories of airplanes and the separation between them. Also, this part describes the method of calculation of theoretical capacity of the runway. The next part of the master thesis deals with the description of Leoš Janáček Airport, where the individual times of také offs or landings were measured. These times are statistically processed and then used to determine the theoretical runway capacity at that airport. In the last part of the thesis there is a comparsion of the results achieved by proposed method in this work with results achieved in the bachelor thesis – Selected Aircraft Process Modeling which was also devoted to the calculation of maximum theoretical capacity of the runway at Leoše Janáček Airport. Furthermore, this chapter compares the results achieved by the proposed method on a real set of mesured times with the results of an experimental example.en
dc.format.extent2157422 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectpropustná výkonnostcs
dc.subjectteoretická kapacita vzletové a přistávací dráhycs
dc.subjectturbulence v úplavucs
dc.subjectcapacity calculationen
dc.subjecttheoretical capacity of the runwayen
dc.subjectphenomenon of wake turbulenceen
dc.titleMetoda výpočtu teoretické kapacity vzletové a přistávací dráhycs
dc.title.alternativeMethod of Runway Theoretical Capacity Calculationen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeTeichmann, Dušan
dc.date.accepted2019-06-13
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department342 - Institut dopravycs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchDopravní technika a technologiecs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisMAT0287_FS_N2301_2301T003_40_2019
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam