dc.contributor.advisor | Hrubý, Jiří | |
dc.contributor.author | Plhák, Radim | |
dc.date.accessioned | 2019-06-26T04:41:51Z | |
dc.date.available | 2019-06-26T04:41:51Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/136864 | |
dc.description.abstract | PLHÁK, R. Analýza provozní životnosti brzdových kotoučů železničních vozů: Diplomová práce. Ostrava: VŠB – Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, Katedra obrábění, montáže a strojírenské metrologie, 2019, 93 s, vedoucí práce: prof. Ing. Jiří Hrubý, CSc.
Diplomová práce se zabývá problematikou nadměrného opotřebovávání brzdových kotoučů železničních osobních vozů. Teoretická část se věnuje teorii brzdění, hlavním druhům brzd, samočinné tlakové brzdě a částem, ze kterých se skládá. V experimentální části se nachází analýza provozního opotřebení brzdových kotoučů konkrétního osobního vozu v provozu. Další část přináší výpočty zábrzdných drah a brzdících procent osobního vozidla v různých rychlostech. Následuje návrh na změnu brzdových zařízení a úpravu podvozku vozu. Nakonec je provedeno technickoekonomické zhodnocení a závěr, který shrnuje všechny dosažené výsledky. | cs |
dc.description.abstract | PLHÁK, R. Analysis of the Service Life of the Brake Discs of Railway Wagons: Diploma thesis. Ostrava: VŠB – Technical University of Ostrava, Faculty of Mechanical Engineering, Department of Machining, Assembly and Engineering Metrology, 2019, 93 p. Thesis head: prof. Ing. Jiří Hrubý, CSc.
The thesis deals with the problem of excessive wear of brake discs of railway passenger wagons. The theoretical part deals with braking theory, main types of brakes, automatic pressure brakes and parts which it is composed of. In the experimental part there is an analysis of the operational wear of the brake discs of a concrete passenger car in traffic. The next part deals with the calculation of braking distances and braking percentages of a passenger wagon at different speeds. This is followed by a proposal of the change of the brake devices and the modification of the chassis of the vehicle. Finally, there is mentioned a technical-economic evaluation and a conclusion, which summarizes the results. | en |
dc.format.extent | 16435831 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | osobní kolejové vozidlo | cs |
dc.subject | brzda | cs |
dc.subject | brzdový kotouč | cs |
dc.subject | nadměrné opotřebování | cs |
dc.subject | samočinná tlaková brzda | cs |
dc.subject | passenger railway vehicle | en |
dc.subject | brake | en |
dc.subject | brake disc | en |
dc.subject | excessive wear | en |
dc.subject | automatic pressure brake | en |
dc.title | Analýza provozní životnosti brzdových kotoučů železničních vozů | cs |
dc.title.alternative | Analysis of the Service Life of the Brake Discs of Railway Wagons | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Škurek, Karel | |
dc.date.accepted | 2019-06-12 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 345 - Katedra mechanické technologie | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Průmyslové inženýrství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | PLH0010_FS_N2301_6208T116_2019 | |
dc.rights.access | openAccess | |