dc.contributor.advisor | Kolarčík, Kamil | |
dc.contributor.author | Ťok, Radomil | |
dc.date.accessioned | 2019-06-26T04:41:54Z | |
dc.date.available | 2019-06-26T04:41:54Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/136874 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá návrhem pulzního zařízení pro měřící „stand“ charakteristik turbodmychadel. Toto zařízení je navrhováno pro společnost Garrett Advacing Motion se sídlem v Brně. Momentálně společnost tato turbodmychadla testuje jen za rovnotlakých podmínek pomocí hořáku, což ale neodpovídá skutečnému provozování. Toto zařízení má simulovat podmínky motoru, a tím by se testování výkonu turbodmychadel přiblížilo skutečnému používání v automobilovém průmyslu. V práci jsou vysvětleny principy motorů, způsoby přeplňování a vliv motoru na chování výkonu turbodmychadla. Následně je zde popsán měřicí „stand“, kde se provádí měření. Praktická část se zabývá konstrukčním návrhem pulzního zařízení. Toto zařízení je navrhnuto v programu Autodesk Inventor Profesional. Poslední část práce se zabývá návrhem způsobu měření těchto tlakových pulzací. | cs |
dc.description.abstract | The graduation thesis deals with the design of the pulse device for measuring the "stand" of the characteristics of turbochargers. This device is designed for company Garrett Advacing Motion located Brno. Currently, the company is testing this turbocharger only for the case of the isobaric conditions using a burner, which does not correspond to the actual operation. This device is intended to simulate the conditions of the engine, and this would get the testing of the power of the turbochargers closer to the actual use in the automotive industry. In the thesis are explained the principles of engines, methods of supercharging and the effect of the engine on the behavior of the turbocharger power. Subsequently, there is described the measuring "stand", where measurements are performed. The practical part deals with the constructive design of the pulse device. This device is designed in Autodesk Inventor Profesional program. The last part of the thesis deals with the design of a method of measuring the pressure pulsation. | en |
dc.format.extent | 4722930 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Turbodmychadlo | cs |
dc.subject | pulzace | cs |
dc.subject | přeplňování | cs |
dc.subject | výkonnost | cs |
dc.subject | Turbocharger | en |
dc.subject | pulsation | en |
dc.subject | supercharging | en |
dc.subject | performance | en |
dc.title | Zkušební stanoviště pro měření charakteristik turbodmychadla při průtoku spalin s tlakovými pulzacemi | cs |
dc.title.alternative | Testing Station for Turbocharger Characteristics Measurement at Flue Gas Flow with Compression Pulse | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Škara, Petr | |
dc.date.accepted | 2019-06-11 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 361 - Katedra energetiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Energetické stroje a zařízení | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | TOK0021_FS_N2301_2302T006_2019 | |
dc.rights.access | openAccess | |