dc.contributor.advisor | Famfulík, Jan | |
dc.contributor.author | Krňávková, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2019-06-26T04:42:01Z | |
dc.date.available | 2019-06-26T04:42:01Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/136894 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá jízdní způsobilostí vozidla v případě požáru, konkrétně funkčností samočinné brzdy. V úvodní části práce je představeno vozidlo, na kterém se funkce samočinné brzdy bude analyzovat a požadavky kladené na jednotlivé části samočinné brzdy vzhledem k požární odolnosti dle ČSN EN 50 553. Práce obsahuje analýzu jednotlivých částí brzdy, která zaznamenává nevyhovující prvky vzhledem k požární odolnosti. Práce dále obsahuje analýzu nebezpečí, která mohou v případě ztráty funkce samočinné brzdy nastat a FTA analýzu poruchových stavů v souvislosti s požárem na vozidle. Na základě FTA analýzy byla provedena návrhová opatření pro zvýšení požární bezpečnosti vozidla a následná FMEA analýza způsobů a důsledků poruch. V poslední části práce jsou zhodnocena doporučená návrhová opatření a pomocí výpočtu, je poukázáno na významnost protipožárního zabezpečení železničních vozidlech. | cs |
dc.description.abstract | This master thesis deals with the running capability of a vehicle in case of fire, especially with the functionality of the automatic brake. The introductory part of this thesis introduces the vehicle, on which the function of the automatic brake is being analyzed, and the requirements for individual parts of the automatic brake regarding fire resistance according to the ČSN EN 50 553. The thesis includes the analysis of the individual parts of the brake which records the non-compliant components regarding the fire resistance. This thesis furthermore includes the analysis of risks, which can arise in case the automatic brake loses its functionality, and an FTA analysis of fault conditions in relation to fire on vehicle. Based on the FTA analysis, the measures were suggested to increase the fire safety of the vehicle, and follow-up FMEA analysis of forms and results of defects was made. The last part of this thesis evaluates the recommended suggested measures, and, by calculation, shows the significance of the fire safety on railway vehicles. | en |
dc.format.extent | 2782490 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | požární bezpečnost | cs |
dc.subject | brzdový systém | cs |
dc.subject | spolehlivost | cs |
dc.subject | fire safety | en |
dc.subject | brake system | en |
dc.subject | reliability | en |
dc.title | Hodnocení spolehlivosti brzdového systému lokomotivy ve vztahu k požární bezpečnosti | cs |
dc.title.alternative | Evaluation of Reliability of Braking System Locomotives in Relation to Fire Safety | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Rýznar, František | |
dc.date.accepted | 2019-06-12 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika a technologie | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | KRN0017_FS_N2301_2301T003_10_2019 | |
dc.rights.access | openAccess | |