dc.contributor.advisor | Maršálek, Petr | |
dc.contributor.author | Pazděrný, Jiří | |
dc.date.accessioned | 2019-06-26T04:42:09Z | |
dc.date.available | 2019-06-26T04:42:09Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/136914 | |
dc.description.abstract | V diplomové práci je řešen pevnostní výpočet osový a mezinápravových diferenciálů tuzemské automobilky Tatra Trucks a.s. V úvodu je stručně popsaná tatrovácká koncepce podvozku a historie automobilky. Následuje rozdělení a obeznámení s funkcí diferenciálu. V dalším kroku je proveden výpočet vstupního momentu do diferenciálu. V diferenciálech jsou kontrolovány soukolí pomocí aplikace prof. Němčeka. U kontroly unašeče byly provedeny výpočty sil působících na čepy. Tyto síly vznikly v soukolí diferenciálů. V posledním korku byl proveden výpočet pomocí MKP. Ten proběhl v programu Ansys Workbeanch 19.1. Byly zadány okrajové podmínky a provedena statická kontrola. | cs |
dc.description.abstract | In the thesis is solved strenght analysis of axle and inter-axle differentials domestic carmaker Tatra Trucks a.s. In the introduction is briefly described Tatra´s conception of chassis and the history of automobiles. Then follows on the distribution and the familiarizing with function of differentials. In the next step the calculation of input moment is implemented from the diferential. The gears are checked in the differentials. It was checked it according to app by prof. Němček. Calculations of the forces acting on the pins were performed on the carrier control. These forces arise in the differential gear. In the last step, the FEM calculation was performed. The calculation was performed in the program Ansys Workbeanch 19.1. Boundary conditions were entered and static control was made. | en |
dc.format.extent | 4230270 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Diferenciál | cs |
dc.subject | pohonné ústrojí | cs |
dc.subject | soukolí | cs |
dc.subject | nákladní automobily | cs |
dc.subject | aplikace MKP | cs |
dc.subject | Differentials | en |
dc.subject | drive apparatus | en |
dc.subject | gears | en |
dc.subject | truck | en |
dc.subject | FEM apllication | en |
dc.title | Pevnostní analýza osových a mezinápravových diferenciálů nákladních vozidel Tatra | cs |
dc.title.alternative | Strength Analysis of Axle and Inter-axle Differentials of Tatra Trucks | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Havlík, Jiří | |
dc.date.accepted | 2019-06-12 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 347 - Katedra částí a mechanismů strojů | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukční a procesní inženýrství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | PAZ0020_FS_N2301_3909T001_40_2019 | |
dc.rights.access | openAccess | |