dc.contributor.advisor | Široký, Jaromír | |
dc.contributor.author | Mikula, Luboš | |
dc.date.accessioned | 2019-06-26T04:42:22Z | |
dc.date.available | 2019-06-26T04:42:22Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/136949 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá využitím rekuperačního brzdění u kolejových vozidel. V této práci navrhuji řešení stále se zvyšujících nároků na úsporu energie a také pro zvýšení konkurenceschopnosti drážní dopravy. V úvodní části stanovím základní veličiny určující množství spotřebované energie. Poté analyzuji jednotlivé provozní podmínky, při kterých je možné rekuperaci využívat. Z těchto získaných informací následně navrhnu jízdní strategie, s největším přínosem rekuperačního efektu. U těchto strategií poté výpočtem ověřím možné úspory energie v reálném provozu. | cs |
dc.description.abstract | Bachelors work deals with the usage of energy recuperation during rail vehicles braking. I will suggest a method how to solve the rising demands on energy consumption and the requirement to increase the competitiveness of railway transportation. At first, I determine base quantities determining the amount of consumed energy. After that, I analyse different operating conditions with possible usage of recuperation effect. From this information then creates drive strategies with the highest recuperation effect. These strategies are then verified with calculations. | en |
dc.format.extent | 3692293 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | rekuperace | cs |
dc.subject | brzdění | cs |
dc.subject | energie | cs |
dc.subject | kolejová vozidla | cs |
dc.subject | recuperation | en |
dc.subject | braking | en |
dc.subject | energy | en |
dc.subject | trains | en |
dc.title | Využití rekuperace při jízdě vlaku | cs |
dc.title.alternative | Use of Recuperation During Train Movement | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Neugebauer, Josef | |
dc.date.accepted | 2019-06-10 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika a technologie | cs |
dc.description.result | dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | MIK0345_FS_B2341_2301R003_2019 | |
dc.rights.access | openAccess | |