Show simple item record

dc.contributor.advisorHlavatý, Ivo
dc.contributor.authorDluhoš, Tomáš
dc.date.accessioned2019-06-26T04:42:26Z
dc.date.available2019-06-26T04:42:26Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/136960
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou svařování železničních kolejnic. Svary jsou provedené aluminotermickou metodou firmy Railtech. První část diplomové práce se zabývá současným stav svařování kolejnic v železniční síti a detailněji je charakterizována aluminotermická metoda svařování, která je stěžejní pro tuto diplomovou práci. Dále jsou pak popsány technologické podmínky při svařování metodou Railtech, vady ve svarech a metody zkoušení svarových spojů. V experimentální části byly zkoumány výřezy kolejnic svařené metodou PLA 25 s vadami a zkoumány vlastnosti svarového spoje, možné příčiny a okolnosti, za kterých mohlo dojít k lomu svaru. V další části práce je provedeno porovnávání s vlastnostmi svarového spoje zhotoveného metodou Innershield, která je rovněž používána při svařování kolejnic.cs
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the problem of rail welding. Welds are made by Railtech's aluminothermal method. First part of this thesis describes the current state of rail welding in railway network and also the aluminothermic method in more detail, which is crucial for this thesis. Later, technological conditions during welding by Railtech method, defects in welds and also methods of testing welded joints are described. In the experimental part, cut-out cracked samples welded by the PLA 25 method and the properties of the weld joint, possible causes and circumstances under which the weld fracture could occur were investigated. Furthermore, these properties were compared with the properties of the weld joint made by the Innershield method, which is also used as one of the methods of rail welding.en
dc.format.extent4383058 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectRailtechcs
dc.subjectInnershieldcs
dc.subjectsvařovánícs
dc.subjectkolejnicecs
dc.subjectRailtechen
dc.subjectInnershielden
dc.subjectweldingen
dc.subjectrailsen
dc.titleProblematika svařování kolejnic Railtech technologiícs
dc.title.alternativeThe Problems of Rail Welding Using the Railtech Technologyen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeKrejčí, Lucie
dc.date.accepted2019-06-12
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department345 - Katedra mechanické technologiecs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchStrojírenská technologiecs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisDLU0030_FS_N2301_2303T002_2019
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record