dc.contributor.advisor | Hlavatý, Ivo | |
dc.contributor.author | Dluhoš, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2019-06-26T04:42:26Z | |
dc.date.available | 2019-06-26T04:42:26Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/136960 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá problematikou svařování železničních kolejnic. Svary jsou provedené aluminotermickou metodou firmy Railtech.
První část diplomové práce se zabývá současným stav svařování kolejnic v železniční síti a detailněji je charakterizována aluminotermická metoda svařování, která je stěžejní pro tuto diplomovou práci. Dále jsou pak popsány technologické podmínky při svařování metodou Railtech, vady ve svarech a metody zkoušení svarových spojů.
V experimentální části byly zkoumány výřezy kolejnic svařené metodou PLA 25 s vadami a zkoumány vlastnosti svarového spoje, možné příčiny a okolnosti, za kterých mohlo dojít k lomu svaru. V další části práce je provedeno porovnávání s vlastnostmi svarového spoje zhotoveného metodou Innershield, která je rovněž používána při svařování kolejnic. | cs |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with the problem of rail welding. Welds are made by Railtech's aluminothermal method.
First part of this thesis describes the current state of rail welding in railway network and also the aluminothermic method in more detail, which is crucial for this thesis. Later, technological conditions during welding by Railtech method, defects in welds and also methods of testing welded joints are described.
In the experimental part, cut-out cracked samples welded by the PLA 25 method and the properties of the weld joint, possible causes and circumstances under which the weld fracture could occur were investigated. Furthermore, these properties were compared with the properties of the weld joint made by the Innershield method, which is also used as one of the methods of rail welding. | en |
dc.format.extent | 4383058 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Railtech | cs |
dc.subject | Innershield | cs |
dc.subject | svařování | cs |
dc.subject | kolejnice | cs |
dc.subject | Railtech | en |
dc.subject | Innershield | en |
dc.subject | welding | en |
dc.subject | rails | en |
dc.title | Problematika svařování kolejnic Railtech technologií | cs |
dc.title.alternative | The Problems of Rail Welding Using the Railtech Technology | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Krejčí, Lucie | |
dc.date.accepted | 2019-06-12 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 345 - Katedra mechanické technologie | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Strojírenská technologie | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | DLU0030_FS_N2301_2303T002_2019 | |
dc.rights.access | openAccess | |