dc.contributor.advisor | Dresler, Pavel | |
dc.contributor.author | Horák, Jan | |
dc.date.accessioned | 2019-06-26T04:42:31Z | |
dc.date.available | 2019-06-26T04:42:31Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/136974 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá vlivem vyosení pístního čepu na silové účinky v klikovém mechanismu spalovacího motoru se zaměřením na snížení normálové síly. V teoretické části se věnuji popisu částí klikového mechanismu a vztahům pro výpočet sil působících na klikový mechanismus. Ve výpočtové části pak provádím výpočet jednotlivých sil a zkoumám vliv vyosení pístního čepu na jejich velikost a průběh. Závěrem práce je určení optimální hodnoty vyosení, porovnání poklesu normálové síly vůči klasickému klikovému mechanismu a doporučení v oblasti vyosení pístního čepu. | cs |
dc.description.abstract | Bachelor thesis is dealing with effect of piston pin offset to forces in crank mechanism of internal combustion engine. Thesis is focused on reduction of normal force. In theoretical part of thesis are described parts of crank mechanism and equations for caltulation forces in crank mechanism. In practical part is done caltulation of forces and examined effect of piston pin offset to their values and curve. The resault of thesis is founding of optimal size of piston pin offset, comparims of decrease in normal force in mechnism with offset piston pin against standard mechanism and recommendation of effect of piston pin offset. | en |
dc.format.extent | 4093449 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Vyosení | cs |
dc.subject | pístní čep | cs |
dc.subject | píst | cs |
dc.subject | silové účinky | cs |
dc.subject | klikový mechanismus | cs |
dc.subject | Offset | en |
dc.subject | piston pin | en |
dc.subject | piston | en |
dc.subject | forces in crank mechanismus | en |
dc.subject | crank mechanism | en |
dc.title | Vliv vyosení pístního čepu na silové účinky v klikovém mechanismu spalovacího motoru | cs |
dc.title.alternative | Effect of Piston Pin Offset to Forces in Crank Mechanism of Internal Combustion Engine | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Šmiraus, Jakub | |
dc.date.accepted | 2019-06-10 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika a technologie | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | HOR0310_FS_B2341_2301R003_2019 | |
dc.rights.access | openAccess | |