dc.contributor.advisor | Hapla, Tomáš | |
dc.contributor.author | Stanovský, Jan | |
dc.date.accessioned | 2019-06-26T04:43:09Z | |
dc.date.available | 2019-06-26T04:43:09Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/137077 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce je zaměřena na konstrukční návrh vozíkového dopravníku pro přepravu svazků profilů z výrobní haly do skladu. Maximální nosnost vozíku je 10 000 kilogramů. Délka dráhy, po které se bude vozík pohybovat je 24 640 milimetrů s roztečí kolejnic 1000 milimetrů. Požadována rychlost vozíku je přibližně 3 kilometry za hodinu. Pro vozíkový dopravník jsem zvolil pohon pomocí řetězu.
Vozíkový dopravník tažený řetězem se skládá z těchto částí: vozíky, kolejová dráha, napínací stanice a pohonná stanice.
Pohonná stanice obsahuje elektromotor, spojku, hnací hřídel, řetězové kolo, ložiskové domky a rámy. Druhé řetězové kolo je uloženo na hnané hřídeli v napínací stanici. Napínací stanice dále obsahuje napínání a rámy.
Výpočtová část je zaměřena na kontrolu řetězu, návrh hřídelů, kontrolu per a ložisek a na kontrolu vozíkového spřáhla na vzpěr. | cs |
dc.description.abstract | The masters thesis is focused on constructional project for car-type conveyor which is used for transport of piles of profiles from hall to warehouse. Maximal load capacity of the carriage is 10 000 kilograms. Distance length, on which the carriage is moving , is 24 640 milimeters with rail pitch 1 000 milimeters. Recquied rapidity of carriage is circa 3 kilometers per hour. For car-type conveyor I have chosen chain propulsion.
The car-type conveyor with chain propulsion consists of this parts: carriages, railroad track, tensioning station and power station.
Power station contain electric motor, clutch, drive shaft, chain sprocket, bearing housings and frames. Second chain sprocket is stored on powered shaft in tensioning station. Tensioning station further contain tension and frames.
Tha part with calculations is focused on control of chain, design of shafts, control of tongues and bearings and on control of carriage coupling on struts. | en |
dc.format.extent | 4819666 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | dopravník | cs |
dc.subject | vozík | cs |
dc.subject | řetěz | cs |
dc.subject | conveyor | en |
dc.subject | cart | en |
dc.subject | chain | en |
dc.title | Návrh vozíkového dopravníku pro přepravu svazků profilů | cs |
dc.title.alternative | Design of Cart Conveyor for Transport Bundles of Profiles | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Plchová, Anna | |
dc.date.accepted | 2019-06-10 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 340 - Katedra výrobních strojů a konstruování | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukční a procesní inženýrství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | STA0353_FS_N2301_3909T001_20_2019 | |
dc.rights.access | openAccess | |