Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorAdamec, Vilém
dc.contributor.authorRostek, Petr
dc.date.accessioned2019-06-26T04:59:54Z
dc.date.available2019-06-26T04:59:54Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/137489
dc.description.abstractDisertační práce se zabývá problematikou posuzování kritičnosti prvků silniční infrastruktury. Práce je koncipována do pěti navazujících částí. V rámci teoretického rozboru je provedena deskripce historického vývoje problematiky ochrany kritické infrastruktury, určování prvků kritické infrastruktury, vymezení kritičnosti prvku v systému prvků a metod k posouzení kritičnosti. Patřičná pozornost je věnována kauzálním závislostem a přístupům k posouzení kritičnosti. Stěžejní část práce je věnována návrhu modelu posuzování kritičnosti prvků silniční infrastruktury, který je založen na základě procesního přístupu. Navrhovaný model je založen na přístupu „bottom up“ a je rozčleněn do čtyř kontinuitních fází, přičemž v jednotlivých fázích jsou vybraně zahrnuty procesy identifikace, analýzy a hodnocení. Praktická aplikace zvoleného přístupu, včetně navrhovaného modelu posouzení kritičnosti, byla aplikována na prvky silniční infrastruktury části obce Bolatice s cílem prokázání funkčnosti a možnosti praktického uplatnění.cs
dc.description.abstractThe dissertation deals with the issue of assessing the road infrastructure elements criticality. The work is divided into five consecutive parts. The theoretical analysis describes the historical development of the critical infrastructure protection issue, the identification of the critical infrastructure elements, the definition of the critical character of the element in the element system, and the methods for criticality assessment. Particular attention is paid to causal dependencies and approaches to criticality assessment. The main part of the thesis is devoted to the suggestion of a model for assessing the road infrastructure elements criticality, the model being based on a process approach. The suggested model is based on a “bottom-up" approach and is divided into four consecutive phases, with the identification process, analysis, and evaluation processes included representatively in each of them. The practical application of the chosen approach, including the suggested criticality assessment model, has been applied to elements of the road infrastructure of a part of Bolatice in order to demonstrate the functionality and possibilities of practical employment.en
dc.format.extent5998514 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectkritická infrastruktura, silniční infrastruktura, proces, infrastruktura, kritičnost, prvekcs
dc.subjectCritical Infrastructure, Road Infrastructure, Process, Infrastructure, Criticality, Elementen
dc.titlePosuzování kritičnosti prvků silniční infrastrukturycs
dc.title.alternativeAssessing the road infrastructure elements criticalityen
dc.typeDisertační prácecs
dc.contributor.refereeVičar, Dušan
dc.contributor.refereeŠenovský, Michail
dc.contributor.refereeOravec, Milan
dc.date.accepted2019-05-21
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-levelDoktorský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrstvícs
dc.description.department050 - Katedra ochrany obyvatelstvacs
dc.thesis.degree-programPožární ochrana a průmyslová bezpečnostcs
dc.thesis.degree-branchPožární ochrana a bezpečnostcs
dc.description.resultvyhovělcs
dc.identifier.senderS2720
dc.identifier.thesisROS074_FBI_P3908_3908V009_2019
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam