dc.contributor.advisor | Adamec, Vilém | |
dc.contributor.author | Rostek, Petr | |
dc.date.accessioned | 2019-06-26T04:59:54Z | |
dc.date.available | 2019-06-26T04:59:54Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/137489 | |
dc.description.abstract | Disertační práce se zabývá problematikou posuzování kritičnosti prvků silniční infrastruktury. Práce je koncipována do pěti navazujících částí. V rámci teoretického rozboru je provedena deskripce historického vývoje problematiky ochrany kritické infrastruktury, určování prvků kritické infrastruktury, vymezení kritičnosti prvku v systému prvků a metod k posouzení kritičnosti. Patřičná pozornost je věnována kauzálním závislostem a přístupům k posouzení kritičnosti.
Stěžejní část práce je věnována návrhu modelu posuzování kritičnosti prvků silniční infrastruktury, který je založen na základě procesního přístupu. Navrhovaný model je založen na přístupu „bottom up“ a je rozčleněn do čtyř kontinuitních fází, přičemž v jednotlivých fázích jsou vybraně zahrnuty procesy identifikace, analýzy a hodnocení. Praktická aplikace zvoleného přístupu, včetně navrhovaného modelu posouzení kritičnosti, byla aplikována na prvky silniční infrastruktury části obce Bolatice s cílem prokázání funkčnosti a možnosti praktického uplatnění. | cs |
dc.description.abstract | The dissertation deals with the issue of assessing the road infrastructure elements criticality. The work is divided into five consecutive parts. The theoretical analysis describes the historical development of the critical infrastructure protection issue, the identification of the critical infrastructure elements, the definition of the critical character of the element in the element system, and the methods for criticality assessment. Particular attention is paid to causal dependencies and approaches to criticality assessment.
The main part of the thesis is devoted to the suggestion of a model for assessing the road infrastructure elements criticality, the model being based on a process approach. The suggested model is based on a “bottom-up" approach and is divided into four consecutive phases, with the identification process, analysis, and evaluation processes included representatively in each of them. The practical application of the chosen approach, including the suggested criticality assessment model, has been applied to elements of the road infrastructure of a part of Bolatice in order to demonstrate the functionality and possibilities of practical employment. | en |
dc.format.extent | 5998514 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | kritická infrastruktura, silniční infrastruktura, proces, infrastruktura, kritičnost, prvek | cs |
dc.subject | Critical Infrastructure, Road Infrastructure, Process, Infrastructure, Criticality, Element | en |
dc.title | Posuzování kritičnosti prvků silniční infrastruktury | cs |
dc.title.alternative | Assessing the road infrastructure elements criticality | en |
dc.type | Disertační práce | cs |
dc.contributor.referee | Vičar, Dušan | |
dc.contributor.referee | Šenovský, Michail | |
dc.contributor.referee | Oravec, Milan | |
dc.date.accepted | 2019-05-21 | |
dc.thesis.degree-name | Ph.D. | |
dc.thesis.degree-level | Doktorský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrství | cs |
dc.description.department | 050 - Katedra ochrany obyvatelstva | cs |
dc.thesis.degree-program | Požární ochrana a průmyslová bezpečnost | cs |
dc.thesis.degree-branch | Požární ochrana a bezpečnost | cs |
dc.description.result | vyhověl | cs |
dc.identifier.sender | S2720 | |
dc.identifier.thesis | ROS074_FBI_P3908_3908V009_2019 | |
dc.rights.access | openAccess | |