Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.authorŘehák, David
dc.contributor.authorRadimský, Michal
dc.contributor.authorHromada, Martin
dc.contributor.authorDvořák, Zdeněk
dc.date.accessioned2019-09-05T09:48:36Z
dc.date.available2019-09-05T09:48:36Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationAdministrative Sciences. 2019, vol. 9, issue 2, art. no. 29.cs
dc.identifier.issn2076-3387
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/138485
dc.description.abstractCrisis management must provide data to allow for real-time decision-making. Accurate data is especially needed to minimize the risk of critical infrastructure failure. Research into the possible impacts of critical infrastructure failure is a part of developing a functional and secure infrastructure for each nation state. Road transport is one such sector that has a significant impact on its functions. When this fails, there may be a cascading spread of impacts on the energy, health, and other sectors. In this regard, this paper focuses on the dynamic modeling of the impacts of critical road infrastructure failures. It proposes a dynamic modeling system based on a stochastic approach. Its essence is the macroscopic model-based comparative analysis of a road with a critical element and detour roads. The outputs of this system are planning documents that determine the impacts of functional parameter degradation on detour roads-not only applicable in decision-making concerning the selection of the optimal detour road, but also as a support mechanism in minimising possible risks. In this article we aim to expand the extent of knowledge in the Crisis management and critical infrastructure protection in the road transport sector fields.cs
dc.language.isoencs
dc.publisherMDPIcs
dc.relation.ispartofseriesAdministrative Sciencescs
dc.relation.urihttp://doi.org/10.3390/admsci9020029cs
dc.rights© 2019 by the authors. Licensee MDPI, Basel, Switzerland. This article is an open access article distributed under the terms and conditions of the Creative Commons Attribution (CC BY) license.cs
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/cs
dc.subjectcrisis managementcs
dc.subjectcritical infrastructurecs
dc.subjectroad transportcs
dc.subjectfailurecs
dc.subjectimpactscs
dc.subjectdynamic modelingcs
dc.titleDynamic impact modeling as a road transport crisis management support toolcs
dc.typearticlecs
dc.identifier.doi10.3390/admsci9020029
dc.rights.accessopenAccesscs
dc.type.versionpublishedVersioncs
dc.type.statusPeer-reviewedcs
dc.description.sourceWeb of Sciencecs
dc.description.volume9cs
dc.description.issue2cs
dc.description.firstpageart. no. 29cs
dc.identifier.wos000474932200001


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

  • Publikační činnost VŠB-TUO ve Web of Science / Publications of VŠB-TUO in Web of Science [7798]
    Kolekce obsahuje bibliografické záznamy článků akademických pracovníků VŠB-TUO publikovaných v časopisech indexovaných ve Web of Science od roku 1990 po současnost.
  • OpenAIRE [5085]
    Kolekce určená pro sklízení infrastrukturou OpenAIRE; obsahuje otevřeně přístupné publikace, případně další publikace, které jsou výsledkem projektů rámcových programů Evropské komise (7. RP, H2020, Horizon Europe).
  • Publikační činnost Katedry ochrany obyvatelstva (050) [38]
    Kolekce obsahuje bibliografické záznamy publikační činnosti (článků) akademických pracovníků Katedry ochrany obyvatelstva (040) v časopisech a v Lecture Notes in Computer Science registrovaných ve Web of Science od roku 2003 po současnost.

Zobrazit minimální záznam

© 2019 by the authors. Licensee MDPI, Basel, Switzerland. This article is an open access article distributed under the terms and conditions of the Creative Commons Attribution (CC BY) license.
Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je © 2019 by the authors. Licensee MDPI, Basel, Switzerland. This article is an open access article distributed under the terms and conditions of the Creative Commons Attribution (CC BY) license.