Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZdařilová, Renata
dc.contributor.authorPapajová, Alžbeta
dc.date.accessioned2020-02-25T09:18:54Z
dc.date.available2020-02-25T09:18:54Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/139269
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá analýzou a řešením veřejného prostoru z hlediska bezbariérového užívání. Bezbariérovým prostředím se rozumí prostředí přístupné pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace. Zájmovým územím je městská část Brno Veveří a na ní navazující část centra města. Práce vymezuje tři trasy, na kterých byla v rámci analytické části práce zhodnocena bezbariérovost. Hodnocení bezbariérovosti se týkalo celkového stavu komunikací pro pěší, zastávek městské hromadné dopravy a vstupů do objektů občanské vybavenosti. Praktická část diplomové práce zpracovává návrhy možného řešení kritických míst na trasách. Navrhuje řešení bezbariérových úprav zastávek městské hromadné dopravy, úpravy přechodů pro chodce a úpravy míst společných s cyklostezkou na trase. Poslední částí práce je ekonomické zhodnocení vybraných navržených řešení kritických míst. Práce je zpracována v souladu s příslušnými právními předpisy, českými technickými normami a s akceptováním zásad Národního rozvojového programu mobility pro všechny.cs
dc.description.abstractThe thesis deals with analysis and solution of public space from the perspective of barrier-free usage. Barrier-free environment is defined as an environment accessible to physically or visually challenged people. The area of interest is “Brno Veveří” district and an adjoining city part. The thesis defines three routes on which the barrier-free accessibility was evaluated within the analytical part of the thesis. The evaluation of accessibility was related to the overall state of pedestrian roads, public transport stops and entrances to civil amenities. In the practical part there are given suggestions of possible solutions of critical points on the routes. The practical part of the thesis also includes proposals of solutions for barrier-free modifications of public transport stops, modifications of pedestrian crossings and changes of places that are common to the cycle track on the route. The final part of the thesis is an economic evaluation of the selected proposed solution of critical points. The thesis was written in compliance with relevant legal regulations, Czech technical standards and in accordance with the accepted standards of the National Development Program Mobility for All.en
dc.format.extent3338010 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectbezbariérovostcs
dc.subjectbarrier-freeen
dc.titleBezbariérové užívání Brno - Veveřícs
dc.title.alternativeBarier-free usage of Brno - Veveříen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeNiemiec, Bohuslav
dc.date.accepted2020-01-08
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavebnícs
dc.description.department222 - Katedra městského inženýrstvícs
dc.thesis.degree-programStavební inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchMěstské stavitelství a inženýrstvícs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2712
dc.identifier.thesisPAP0088_FAST_N3607_3607T013_2019
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam