dc.contributor.advisor | Jánošík, Ladislav | |
dc.contributor.author | Kuczaj, Jiří | |
dc.date.accessioned | 2020-07-20T12:04:49Z | |
dc.date.available | 2020-07-20T12:04:49Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/140275 | |
dc.description.abstract | KUCZAJ, J. Stanovení brzdných charakteristik vybraných druhů zásahových požárních automobilů. Diplomová práce. Ostrava: VŠB-TU Ostrava, FBI, 2020. 71 s.
Autor se ve své diplomové práci zabývá problematikou brzdných vlastností zásahových požárních automobilů, zejména těch s velkým rozšířením u jednotek PO v ČR, primárně však zaměřené na dva vozy dislokované na všech stanicích HZS MSK mimo ÚO Ostrava, kde je zastoupen pouze jeden zástupce, a vozidla MAN patřící JSDH Hlučín, které se v podobných variantách také často využívá u jednotek PO. Budou sledovány brzdné vlastnosti s plnou nádrží na vodu při různých rychlostech a při různých klimatických podmínkách. Výsledky měření budou k dispozici jednotkám požární ochrany pro možné zvýšení bezpečnosti při jízdě k zásahu. | cs |
dc.description.abstract | KUCZAJ, J. Determination of braking characteristics of selected types of emergency fire trucks. Thesis. Ostrava: VŠB-TU Ostrava, FBI, 2020. 71 p.
In his diploma thesis, the author focuses on the braking attributes of emergency fire fighting vehicles, especially with a large expansion in fire brigade units in Czech Republic, but mainly focusing on two cars deployed at all HZS MSK stations except ÚO Ostrava, with only one representative and MAN vehicles belonging to JSDH Hlučín, which in similar variants is also often used in fire fighting units. Braking performance with full water tank at different speeds and different climatic conditions will be monitored. The results of the measurements will be available to fire fighting units for possible safety increase when driving to the intervention. | en |
dc.format.extent | 5925004 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | adhezní součinitel | cs |
dc.subject | brzdná dráha | cs |
dc.subject | brzdné zpomalení | cs |
dc.subject | cisternová automobilová stříkačka | cs |
dc.subject | doba brždění | cs |
dc.subject | teplota brzd | cs |
dc.subject | účinnost brzd | cs |
dc.subject | vnější podmínky | cs |
dc.subject | adhesion coefficient | en |
dc.subject | braking distance | en |
dc.subject | braking deceleration | en |
dc.subject | vehicle tank syringe | en |
dc.subject | braking time | en |
dc.subject | brake temperature | en |
dc.subject | braking efficiency | en |
dc.subject | external conditions | en |
dc.title | Stanovení brzdných charakteristik vybraných druhů zásahových požárních automobilů | cs |
dc.title.alternative | Determination of Braking Characteristics of Selected Types of Fire Fighting Vehicles | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Melecký, Pavel | |
dc.date.accepted | 2020-07-01 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrství | cs |
dc.description.department | 030 - Katedra požární ochrany | cs |
dc.thesis.degree-program | Požární ochrana a průmyslová bezpečnost | cs |
dc.thesis.degree-branch | Technika požární ochrany a bezpečnosti průmyslu | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2720 | |
dc.identifier.thesis | KUC0219_FBI_N3908_3908T006_2020 | |
dc.rights.access | openAccess | |