Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorNedoma, Jan
dc.contributor.authorMatoušek, Tomáš
dc.date.accessioned2020-07-20T12:05:35Z
dc.date.available2020-07-20T12:05:35Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/140379
dc.description.abstractCílem práce je provést rešerši o vláknově optických interferometrech v dopravních aplikacích a prakticky realizovat a otestovat interferometrický senzor v tramvajovém kolejovém provozu. Úvodní část práce popisuje základní principy funkcionality optických vláken a interferometrických typů senzorů. Porovnány jsou různé typy interferometrů a optických senzorů, které byly využity pro potřeby monitorování různých parametrů v kolejové dopravě. Na základě dříve nabitých vědomostí a nových zkušeností byl sestaven funkční vzorek Mach-Zehnderova senzoru vhodného i pro uložení do země pro detekci tramvajových vozidel. Tento senzor využívá výhod optických vláken jako je imunita vůči elektromagnetickému rušení, pasivita z hlediska napájení elektrickou energií či možnost vzdáleného vyhodnocení užitečné informace.cs
dc.description.abstractThe aim of this work is to search for fiber optic interferometers in traffic applications and to practically implement and test an interferometric sensor in tramway traffic. The introductory part describes the basic principles of the functionality of optical fibers and interferometric types of sensors. Different types of interferometers and optical sensors were compared, which were used for monitoring various parameters in rail transport. Based on previously acquired knowledge and new experience, a functional sample of the Mach-Zehnder sensor, suitable also for ground-based detection of tram vehicles, was assembled. This sensor takes advantage of optical fibers such as immunity to electromagnetic interference, passivity in terms of power supply and the possibility of remotely evaluating useful information.en
dc.format.extent5007989 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectSvětlocs
dc.subjectoptická vláknacs
dc.subjectinterferometrcs
dc.subjectinterferometriecs
dc.subjectMach-Zehnderův interferometrcs
dc.subjectdisperzecs
dc.subjectkoherencecs
dc.subjectinterferencecs
dc.subjectnumerická aperturacs
dc.subjectindex lomucs
dc.subjectzákon lomucs
dc.subjectzákon odrazucs
dc.subjectinterferometriecs
dc.subjectLighten
dc.subjectan optical fiber interferometeren
dc.subjectinterferometryen
dc.subjectMach-Zehnder interferometeren
dc.subjecta dispersionen
dc.subjectcoherenceen
dc.subjectinterferenceen
dc.subjectnumerical apertureen
dc.subjecttherefractive indexen
dc.subjectrefractionlawen
dc.subjectthe law of reflectionen
dc.subjectinterferometryen
dc.titleAnalýza využití vláknově optického senzoru v tramvajové dopravěcs
dc.title.alternativeAnalysis Of the Uses the Fiber-Optic Sensor in the Tram Trafficen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeFajkus, Marcel
dc.date.accepted2020-06-23
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department440 - Katedra telekomunikační technikycs
dc.thesis.degree-programInformační a komunikační technologiecs
dc.thesis.degree-branchTelekomunikační technikacs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2724
dc.identifier.thesisMAT0297_FEI_N2647_2601T013_2020
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam