dc.contributor.advisor | Nedoma, Jan | |
dc.contributor.author | Matoušek, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2020-07-20T12:05:35Z | |
dc.date.available | 2020-07-20T12:05:35Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/140379 | |
dc.description.abstract | Cílem práce je provést rešerši o vláknově optických interferometrech v dopravních aplikacích a prakticky realizovat a otestovat interferometrický senzor v tramvajovém kolejovém provozu. Úvodní část práce popisuje základní principy funkcionality optických vláken a interferometrických typů senzorů. Porovnány jsou různé typy interferometrů a optických senzorů, které byly využity pro potřeby monitorování různých parametrů v kolejové dopravě. Na základě dříve nabitých vědomostí a nových zkušeností byl sestaven funkční vzorek Mach-Zehnderova senzoru vhodného i pro uložení do země pro detekci tramvajových vozidel. Tento senzor využívá výhod optických vláken jako je imunita vůči elektromagnetickému rušení, pasivita z hlediska napájení elektrickou energií či možnost vzdáleného vyhodnocení užitečné informace. | cs |
dc.description.abstract | The aim of this work is to search for fiber optic interferometers in traffic applications and to practically implement and test an interferometric sensor in tramway traffic. The introductory part describes the basic principles of the functionality of optical fibers and interferometric types of sensors. Different types of interferometers and optical sensors were compared, which were used for monitoring various parameters in rail transport. Based on previously acquired knowledge and new experience, a functional sample of the Mach-Zehnder sensor, suitable also for ground-based detection of tram vehicles, was assembled. This sensor takes advantage of optical fibers such as immunity to electromagnetic interference, passivity in terms of power supply and the possibility of remotely evaluating useful information. | en |
dc.format.extent | 5007989 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Světlo | cs |
dc.subject | optická vlákna | cs |
dc.subject | interferometr | cs |
dc.subject | interferometrie | cs |
dc.subject | Mach-Zehnderův interferometr | cs |
dc.subject | disperze | cs |
dc.subject | koherence | cs |
dc.subject | interference | cs |
dc.subject | numerická apertura | cs |
dc.subject | index lomu | cs |
dc.subject | zákon lomu | cs |
dc.subject | zákon odrazu | cs |
dc.subject | interferometrie | cs |
dc.subject | Light | en |
dc.subject | an optical fiber interferometer | en |
dc.subject | interferometry | en |
dc.subject | Mach-Zehnder interferometer | en |
dc.subject | a dispersion | en |
dc.subject | coherence | en |
dc.subject | interference | en |
dc.subject | numerical aperture | en |
dc.subject | therefractive index | en |
dc.subject | refractionlaw | en |
dc.subject | the law of reflection | en |
dc.subject | interferometry | en |
dc.title | Analýza využití vláknově optického senzoru v tramvajové dopravě | cs |
dc.title.alternative | Analysis Of the Uses the Fiber-Optic Sensor in the Tram Traffic | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Fajkus, Marcel | |
dc.date.accepted | 2020-06-23 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 440 - Katedra telekomunikační techniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Informační a komunikační technologie | cs |
dc.thesis.degree-branch | Telekomunikační technika | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | MAT0297_FEI_N2647_2601T013_2020 | |
dc.rights.access | openAccess | |