Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorČerný, Martin
dc.contributor.authorVolný, Daniel
dc.date.accessioned2020-07-20T12:06:35Z
dc.date.available2020-07-20T12:06:35Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/140467
dc.description.abstractThis thesis deals with the realization of the device for ECG signal measurement and further HRV acquisition during vehicle driving. The signal is acquired using two fabric electrodes with the help of virtual ground as a reference electrode. Furthermore, an analog ECG signal is processed using Olimex EKG Shield and then sent by BLE113 to the LabView software. The preprocessing of the signal and its analysis is realized in LabView. The ECG signal is filtered using wavelets and processed using adapted Pan Tompkins algorithm for further peak detection. The RR intervals are then obtained using these detected peaks which are possible to acquire Heart Rate Variability from. After that, the stress and drowsiness are detected from the HRV.en
dc.description.abstractPráce se zabývá realizací zařízení pro měření EKG signálu pro získání HRV v průběhu řízení vozidla. Signál je snímán dvěma látkovými elektrodami v zapojení s virtuální nulou pro získání referenčního signálu. Dále je EKG signál analogově zpracován pomocí zařízení Olimex EKG Shield a následně bezdrátově posílán pomocí BLE113 do softwaru LabView. V LabView je realizováno zpracování signálu a jeho následná analýza. EKG signál je filtrován pomocí vlnkové transformace a zpracován pomocí přizpůsobeného Pan Tompkinsova algoritmu pro následnou detekci vrcholů. Pomocí detekovaných vrcholů je možné určit velikost intervalů mezi jednotlivými vrcholy, z čehož je možné určit variabilitu srdečního rytmu. Z parametrů HRV je následně detekován stres a ospalost probandů.cs
dc.format.extent5871274 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectECGen
dc.subjectFabric Electrodesen
dc.subjectHRVen
dc.subjectHeart Rate Variabilityen
dc.subjectBLE113en
dc.subjectLabViewen
dc.subjectStressen
dc.subjectDrowsinessen
dc.subjectEKGcs
dc.subjectlátkové elektrodycs
dc.subjectHRVcs
dc.subjectvariabilita srdečního rytmucs
dc.subjectBLE113cs
dc.subjectLabViewcs
dc.subjectstrescs
dc.subjectospalostcs
dc.titleStudy and Development of a Non Invasive System for the Evaluation of the Cardiac Activity during Vehicle Drivingen
dc.title.alternativeMěření srdeční aktivity v průběhu řízení vozidlacs
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeBibbo, Daniele
dc.date.accepted2020-06-25
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department450 - Katedra kybernetiky a biomedicínského inženýrstvícs
dc.thesis.degree-programElektrotechnikacs
dc.thesis.degree-branchBiomedicínské inženýrstvícs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2724
dc.identifier.thesisVOL0118_FEI_N2649_3901T009_2020
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam