dc.contributor.advisor | Černý, Martin | |
dc.contributor.author | Volný, Daniel | |
dc.date.accessioned | 2020-07-20T12:06:35Z | |
dc.date.available | 2020-07-20T12:06:35Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/140467 | |
dc.description.abstract | This thesis deals with the realization of the device for ECG signal measurement and further HRV acquisition during vehicle driving. The signal is acquired using two fabric electrodes with the help of virtual ground as a reference electrode. Furthermore, an analog ECG signal is processed using Olimex EKG Shield and then sent by BLE113 to the LabView software. The preprocessing of the signal and its analysis is realized in LabView. The ECG signal is filtered using wavelets and processed using adapted Pan Tompkins algorithm for further peak detection. The RR intervals are then obtained using these detected peaks which are possible to acquire Heart Rate Variability from. After that, the stress and drowsiness are detected from the HRV. | en |
dc.description.abstract | Práce se zabývá realizací zařízení pro měření EKG signálu pro získání HRV v průběhu řízení vozidla. Signál je snímán dvěma látkovými elektrodami v zapojení s virtuální nulou pro získání referenčního signálu. Dále je EKG signál analogově zpracován pomocí zařízení Olimex EKG Shield a následně bezdrátově posílán pomocí BLE113 do softwaru LabView. V LabView je realizováno zpracování signálu a jeho následná analýza. EKG signál je filtrován pomocí vlnkové transformace a zpracován pomocí přizpůsobeného Pan Tompkinsova algoritmu pro následnou detekci vrcholů. Pomocí detekovaných vrcholů je možné určit velikost intervalů mezi jednotlivými vrcholy, z čehož je možné určit variabilitu srdečního rytmu. Z parametrů HRV je následně detekován stres a ospalost probandů. | cs |
dc.format.extent | 5871274 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | ECG | en |
dc.subject | Fabric Electrodes | en |
dc.subject | HRV | en |
dc.subject | Heart Rate Variability | en |
dc.subject | BLE113 | en |
dc.subject | LabView | en |
dc.subject | Stress | en |
dc.subject | Drowsiness | en |
dc.subject | EKG | cs |
dc.subject | látkové elektrody | cs |
dc.subject | HRV | cs |
dc.subject | variabilita srdečního rytmu | cs |
dc.subject | BLE113 | cs |
dc.subject | LabView | cs |
dc.subject | stres | cs |
dc.subject | ospalost | cs |
dc.title | Study and Development of a Non Invasive System for the Evaluation of the Cardiac Activity during Vehicle Driving | en |
dc.title.alternative | Měření srdeční aktivity v průběhu řízení vozidla | cs |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Bibbo, Daniele | |
dc.date.accepted | 2020-06-25 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 450 - Katedra kybernetiky a biomedicínského inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-program | Elektrotechnika | cs |
dc.thesis.degree-branch | Biomedicínské inženýrství | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | VOL0118_FEI_N2649_3901T009_2020 | |
dc.rights.access | openAccess | |