Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŽídek, Jan
dc.contributor.authorVáclavík, Alfons
dc.date.accessioned2020-07-20T12:06:59Z
dc.date.available2020-07-20T12:06:59Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/140488
dc.description.abstractBakalářská práce v úvodu popisuje nástup čtvrté průmyslové revoluce, vysvětluje koncept Průmyslu 4.0, popisuje klíčové metody a principy, které jsou součástí konceptu Průmyslu 4.0. Tento koncept vytváří celistvý pohled na propojenost jednotlivých principů. Bakalářská práce vyzvedává důležitost získávání, zpracování a využití dat o výrobě, kdy data nemusí pocházet přímo z jednotlivých výrobních strojů, ale může se jednat například o lokační data nástrojů a výrobků nebo jiná enviromentální data chytré továrny. Dále bakalářská práce vysvětluje pojem smart senzor a popisuje různé druhy komunikace senzorů s řídicími jednotkami, kterými jsou ve výrobních procesech – zpravidla PLC nebo jiné mikroprocesorové aplikace. Praktická část práce nabízí pohled na úpravu výukového modelu firmy Fischertechnik, který má v původním stavu simulovat výrobní stroj nevyhovující standardům Průmyslu 4.0. Provedením řady úprav a vytvořením počítačové aplikace jsou v tomto modelu zpřístupněny některé principy a metody Průmyslu 4.0. Principy konceptu Průmysl 4.0, které je možné po aplikaci úprav modelu prezentovat, jsou například: SCADA, velká data, virtuální dvojče, personifikace výrobků aj. Implementace těchto úprav dále napomáhá při optimalizaci běhu modelu stroje.cs
dc.description.abstractThe theoretical part of this thesis deals with the formation of the fourth industrial revolution, Industry 4.0, and key methods and principles, which are classified as part of Industry 4.0. It creates a comprehensive overview of the interconnection of all these principles and methods. It highlights the importance of data collection during the production process and the fact that this data doesn’t have to come from the machines in production, it can be information about products, tool location data or data about various environmental properties inside a factory. The theoretical part also explains the concept of smart sensors and describes many different types of communication between sensors and control units. These control units are, in most cases PLCs or other microprocessor-based applications. Practical part reports on all the changes performed on the selected educational model from Fischer Technik company. This educational model, in its original state, represented a manufacturing machine, non-compliant to the standards of Industry 4.0. By making a series of adjustments to the education model and creating running computer applications for virtualization, some principles and methods of Industry 4.0 are met. The principles that can be presented on the educational model after applying the adjustments include SCADA system control, Big Data, Virtual Twin, product personification, and many others. These adjustments can help with further optimization of the production.en
dc.format.extent3762505 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectPrůmysl 4.0cs
dc.subjectinternet věcícs
dc.subjectkybernetická bezpečnostcs
dc.subjectdigitální dvojčecs
dc.subjectrozšířená realitacs
dc.subjectvirtuální realitacs
dc.subjectumělá inteligence – AIcs
dc.subjectvelká datacs
dc.subjectautomaticky navigovaná vozidlacs
dc.subjectRFID tagycs
dc.subjectcloud computingcs
dc.subjectkolaborativní robotics
dc.subjectaditivní výroba – 3D tiskcs
dc.subjectauto optimalizacecs
dc.subjectkyber-fyzické systémycs
dc.subjectcloudcs
dc.subjectkolaborativní platformycs
dc.subjectLabVIEWcs
dc.subjectAdruino Mega 2560cs
dc.subjectIndustry 4.0en
dc.subjectInternet of Thingsen
dc.subjectCyber securityen
dc.subjectDigital Twinen
dc.subjectVirtual Realityen
dc.subjectAugmented Realityen
dc.subjectArtificial Intelligenceen
dc.subjectBig Dataen
dc.subjectAutomated guided vehiclesen
dc.subjectRFID Tagsen
dc.subjectCloud computingen
dc.subjectCollaborative robots – COBOTSen
dc.subjectAdditive manufacturing – 3D printingen
dc.subjectAutomatic optimizationen
dc.subjectCyber-Physical systemsen
dc.subjectClouden
dc.subjectCollaborative platformsen
dc.subjectCSADAen
dc.subjectLabVIEWen
dc.subjectArduino Mega 2560en
dc.titleVýukový model výrobní linky na bázi principů Průmysl 4.0cs
dc.title.alternativeTraining Model of Production Line based on Industry 4.0 Principlesen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeDohnal, Jakub
dc.date.accepted2020-06-26
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department450 - Katedra kybernetiky a biomedicínského inženýrstvícs
dc.thesis.degree-programPočítačové systémy pro průmysl 21. stoletícs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2724
dc.identifier.thesisVAC0194_FEI_B2660_2020
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam