Show simple item record

dc.contributor.advisorŘíha, Lubomír
dc.contributor.authorSovják, Martin
dc.date.accessioned2020-07-20T12:13:30Z
dc.date.available2020-07-20T12:13:30Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/140579
dc.description.abstractIn this thesis, we will discuss virtual reality in the context of Blender software. At first, we will focus on the issues of virtual, augmented, and mixed reality. Then we will look at the OpenXR standard and OpenVR interface. In the second part of the thesis, we will implement acquired knowledge as a plugin for control of 3D modeling software Blender in VR and learn about the basics of linear algebra necessary for the development of this plugin. We will then adjust the plugin for one specific virtual reality device, which will be HTC Vive glasses for virtual reality.en
dc.description.abstractV této bakalářské práci se budeme věnovat virtuální realitě v kontextu softwaru Blender. Nejdříve se zaměříme na problematiku virtuální, rozšířené a mixované reality. Poté se podíváme na standard OpenXR a rozhraní OpenVR. V druhé části práce poznatky implementujeme v podobě modulu pro ovládání prostředí 3D modelovacího softwaru Blender ve VR a osvětlíme si základy lineární algebry nezbytné pro vývoj tohoto modulu. Modul následně přizpůsobíme pro konkrétní zařízení pro virtuální realitu, kterým jsou brýle pro virtuální realitu HTC vive.cs
dc.format.extent3266165 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectvirtual realityen
dc.subjectBlender software, pluginen
dc.subjectcontrolen
dc.subjectadd-onen
dc.subjectpythonen
dc.subjectHTC Viveen
dc.subjectOpenVRen
dc.subjectvirtuální realitacs
dc.subjectBlender softwarecs
dc.subjectmodulcs
dc.subjectplugincs
dc.subjectovládánícs
dc.subjectadd-oncs
dc.subjectpythoncs
dc.subjectHTC Vivecs
dc.subjectOpenVRcs
dc.titleControlling Blender Software by Using Devices for Virtual Realityen
dc.title.alternativeOvládání softwaru Blender pomocí zařízení pro virtuální realitucs
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeBěhálek, Marek
dc.date.accepted2020-06-22
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatikycs
dc.description.department460 - Katedra informatikycs
dc.thesis.degree-programInformační a komunikační technologiecs
dc.thesis.degree-branchInformatika a výpočetní technikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2724
dc.identifier.thesisSOV0040_FEI_B2647_2612R025_2020
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record