dc.contributor.advisor | Říha, Lubomír | |
dc.contributor.author | Sovják, Martin | |
dc.date.accessioned | 2020-07-20T12:13:30Z | |
dc.date.available | 2020-07-20T12:13:30Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/140579 | |
dc.description.abstract | In this thesis, we will discuss virtual reality in the context of Blender software. At first, we will focus on the issues of virtual, augmented, and mixed reality. Then we will look at the OpenXR standard and OpenVR interface. In the second part of the thesis, we will implement acquired knowledge as a plugin for control of 3D modeling software Blender in VR and learn about the basics of linear algebra necessary for the development of this plugin. We will then adjust the plugin for one specific virtual reality device, which will be HTC Vive glasses for virtual reality. | en |
dc.description.abstract | V této bakalářské práci se budeme věnovat virtuální realitě v kontextu softwaru Blender. Nejdříve se zaměříme na problematiku virtuální, rozšířené a mixované reality. Poté se podíváme na standard OpenXR a rozhraní OpenVR. V druhé části práce poznatky implementujeme v podobě modulu pro ovládání prostředí 3D modelovacího softwaru Blender ve VR a osvětlíme si základy lineární algebry nezbytné pro vývoj tohoto modulu. Modul následně přizpůsobíme pro konkrétní zařízení pro virtuální realitu, kterým jsou brýle pro virtuální realitu HTC vive. | cs |
dc.format.extent | 3266165 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | virtual reality | en |
dc.subject | Blender software, plugin | en |
dc.subject | control | en |
dc.subject | add-on | en |
dc.subject | python | en |
dc.subject | HTC Vive | en |
dc.subject | OpenVR | en |
dc.subject | virtuální realita | cs |
dc.subject | Blender software | cs |
dc.subject | modul | cs |
dc.subject | plugin | cs |
dc.subject | ovládání | cs |
dc.subject | add-on | cs |
dc.subject | python | cs |
dc.subject | HTC Vive | cs |
dc.subject | OpenVR | cs |
dc.title | Controlling Blender Software by Using Devices for Virtual Reality | en |
dc.title.alternative | Ovládání softwaru Blender pomocí zařízení pro virtuální realitu | cs |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Běhálek, Marek | |
dc.date.accepted | 2020-06-22 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta elektrotechniky a informatiky | cs |
dc.description.department | 460 - Katedra informatiky | cs |
dc.thesis.degree-program | Informační a komunikační technologie | cs |
dc.thesis.degree-branch | Informatika a výpočetní technika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2724 | |
dc.identifier.thesis | SOV0040_FEI_B2647_2612R025_2020 | |
dc.rights.access | openAccess | |