Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorTošenovský, Filip
dc.contributor.authorMihalová, Sára
dc.date.accessioned2020-07-20T12:14:31Z
dc.date.available2020-07-20T12:14:31Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/140689
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá tématikou metod vícekriteriálního rozhodování ve spojitosti se zákazníkem, jakožto jedním z hlavních článků existence a prosperity podniku, a jeho subjektivním pocitům. Cílem práce bylo zjistit, která z vybraných metod vícekriteriálního rozhodování dává nejlepší výsledky z hlediska schopnosti modelovat chování zákazníka. Byly vybrány metody Pořadí, ORESTE, WSA, TOPSIS, ELECTREE III a PROMETHEE II a tři produkty dětského zboží. Výsledné hodnocení bylo provedeno pomocí dotazování budoucích zákazníků, kteří seřadili varianty daných produktů dle jejich parametrů od nejlepší, kterou by zakoupili, až po nejhorší. Výsledkem práce je seřazení metod od nejvíce schopné modelovat subjektivní pocity zákazníků, metoda PROMETHEE, až po metodu nejméně vhodnou, metoda ELECTRE III.cs
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the topic of methods of multicriteria decision-making with respect to their ability to model customer, as one of the main elements of the existence and prosperity of the company, subjective feelings and behaviour. The aim of the work was to find out which of the selected methods of multicriteria decision-making gives the best results in terms of the ability to model customer behavior. 6 different method were selected: ranking method , ORESTE, WSA, TOPSIS, ELECTREE III and PROMETHEE II and three baby goods products were selected. The final evaluation was performed by interviewing future customers, who sorted the variants of the products according to their parameters from the best they would buy to the worst. The result of the diploma thesis is an order of methods from the most able to model the subjective feelings of customers, the PROMETHEE method, to the least suitable method, the ELECTRE III method.en
dc.format.extent3516331 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectměření spokojenosti zákazníkacs
dc.subjectvícekriteriální rozhodovánícs
dc.subjectmetoda pořadícs
dc.subjectORESTEcs
dc.subjectWSAcs
dc.subjectTOPSIScs
dc.subjectELECTREE IIIcs
dc.subjectPROMETHEE IIcs
dc.subjectVisual Prometheecs
dc.subjectcustomer satisfaction measurementen
dc.subjectmulticriteria decision makingen
dc.subjectranking methoden
dc.subjectORESTEen
dc.subjectWSAen
dc.subjectTOPSISen
dc.subjectELECTREE IIIen
dc.subjectPROMETHEE IIen
dc.subjectVisual Prometheeen
dc.titleAnalýza vybraných metod vícekriteriálního rozhodování z hlediska jejich schopnosti modelovat chování zákazníkacs
dc.title.alternativeAnalysis of Selected Multi-Criteria Decision-Making Methods with Respect to their Ability to Model Customers' Behaviouren
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereePerzina, Radomír
dc.date.accepted2020-07-01
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologickács
dc.description.department639 - Katedra managementu kvalitycs
dc.thesis.degree-programEkonomika a řízení průmyslových systémůcs
dc.thesis.degree-branchManagement kvalitycs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2736
dc.identifier.thesisMIH0025_FMT_N3922_3902T062_2020
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam