dc.contributor.advisor | Lasek, Stanislav | |
dc.contributor.author | Ulbrich, Ondřej | |
dc.date.accessioned | 2020-07-20T12:14:59Z | |
dc.date.available | 2020-07-20T12:14:59Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/140776 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá problematikou korozního napadení u šroubů, které byly namontovány na podvozcích vagónu. Tyto kolejové vozidla byly vystavovány účinkům vnější atmosféry zhruba jeden rok ve skladovacích prostorách. Cílem této práce bylo posoudit korozi a pevnostní vlastnosti dodaných metrických šestihranných šroubů M16 x 90 mm, podle ISO 4014. Za účelem dosažení těchto cílů byly v experimentální části provedeny tyto práce:
• Hodnocení koroze na vybraných šroubech, sledování na stereomikroskopu.
• Studium mikrostruktury referenčního a napadeného šroubu.
• Určení tloušťky ochranné vrstvy Geomet 321A+VL a porovnání s normou.
• Stanovení tvrdosti a pevnosti dodaných spojovacích součástí. | cs |
dc.description.abstract | This bachelor thesis deals with the problem of corrosion attack in screws that were mounted on the bogies of the wagon. These rail vehicles were exposed to the external environment, where they are located for one year in the storage facilities. The aim of this work was to expect the cause of degradation of delivered metric hexagon bolts M16 x 90 mm, according to ISO 4014. In order to achieve these goals, the following works have been demonstrated in the experimental sections:
• Corrosion evaluation on selected screws, stereomicroscopy observations.
• Study of the microstructure of the reference and attacked screw.
• Determination of Geomet 321A+VL protective coat thickness and comparison.
• Determination of hardness and strength of supplied fasteners. | en |
dc.format.extent | 4793312 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Koroze | cs |
dc.subject | šroubové spoje | cs |
dc.subject | protikorozní ochrana | cs |
dc.subject | ochranný povlak | cs |
dc.subject | tvrdost | cs |
dc.subject | metalografie. | cs |
dc.subject | Corrosion | en |
dc.subject | screw connections | en |
dc.subject | corrosion protection | en |
dc.subject | protective coating | en |
dc.subject | hardness | en |
dc.subject | metallography. | en |
dc.title | Posouzení koroze a pevnosti šroubů podvozku vagónu | cs |
dc.title.alternative | Assessment of corrosion and strength of wagon undercarriage bolts | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Hlinka, Josef | |
dc.date.accepted | 2020-06-24 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologická | cs |
dc.description.department | 636 - Katedra materiálového inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-program | Materiálové inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Progresivní technické materiály | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | |
dc.identifier.thesis | ULB0008_FMT_B3923_3911R036_2020 | |
dc.rights.access | openAccess | |