Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRadkovská, Taťána
dc.contributor.authorŠajer, Adam
dc.date.accessioned2020-07-20T12:15:01Z
dc.date.available2020-07-20T12:15:01Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/140780
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce je stanovit difúzní koeficienty v moderních konstrukčních ocelích, které se používají v automobilovém průmyslu. Jedná se konkrétně o ocel TRIP 800 typu C-Mn-Si a ocel DP 600. Vzorky těchto ocelí byly získány z plechů tloušťky 1,5 mm, ze kterých se elektrojiskrově vyřezaly ploché disky o průměru 20 mm. Disky se následně ztenčily na poloautomatických metalografických bruskách na tloušťku cca 0,5 mm. Výstupní strany všech vzorků se podrobily elektrochemickému paladiování, aby se při následné elektrochemické permeaci zabránilo rekombinaci vodíku na molekuly na výstupní straně. Elektrochemická permeace vodíku byla prováděna pomocí techniky vyvinuté Devanathanem a Stachurskim, kde se jednotlivé vzorky uchytí mezi dvě skleněné cely. Samotné difúzní koeficienty byly vypočítány z permeačních křivek pomocí metody „time lag“.cs
dc.description.abstractThe task of this bachelor thesis is to determine the diffusion coefficients in modern structural steels used in the automotive industry. These are specifically TRIP 800 steel type C-Mn-Si and DP 600 steel. Samples of these steels were obtained from 1.5 mm thick sheets, where flat discs with a diameter of 20 mm were electrospark cutted. The discs were then thinned on semi-automatic metallographic grinders to a thickness of about 0.5 mm. The output sides of all samples were subjected to electrochemical coating by palladium to prevent recombination of hydrogen to molecules on the output side during subsequent electrochemical permeation. Electrochemical hydrogen permeation was performed using a technique developed by Devanathan and Stachurski, where individual samples are clamped between two glass cells. The diffusion coefficients themselves were obtained from the permeation curves using the "time lag" method.en
dc.format.extent2605082 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectTRIP ocelcs
dc.subjectDP ocelcs
dc.subjectvodíková křehkostcs
dc.subjectelektrochemická permeace vodíkucs
dc.subjectTRIP steelen
dc.subjectDP steelen
dc.subjecthydrogen embrittlementen
dc.subjectelectrochemical hydrogen permeationen
dc.titleDifúze vodíku v moderních konstrukčních ocelích používaných v automobilovém průmyslucs
dc.title.alternativeHydrogen diffusion in advanced high strenght steels used in the automotive industryen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeVolodarskaja, Anastasia
dc.date.accepted2020-06-24
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologickács
dc.description.department636 - Katedra materiálového inženýrstvícs
dc.thesis.degree-programMateriálové inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchProgresivní technické materiálycs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2736
dc.identifier.thesisSAJ0043_FMT_B3923_3911R036_2020
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam