Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPawlenka, Tomáš
dc.contributor.authorHerudek, Martin
dc.date.accessioned2020-07-20T12:15:05Z
dc.date.available2020-07-20T12:15:05Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/140793
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá měřením výkonových parametrů elektromotoru LEM200-D135. Dalším bodem práce bude návrh a realizace chlazení tohoto motoru. Zmíněný elektromotor je použit pro pohon prototypu elektrické buginy vyvinuté na katedře Materiálů a technologií pro automobily. Byla potřeba zjistit průběh výkonu a výkonové špičky při použití bateriového boxu, jež disponuje napětím 48V. Výkonové parametry jsou známy od výrobce, ale byly zjištěny pouze při použití napětí 72 V. Pro realizaci měření na motorové brzdě bylo zapotřebí navrhnout a vytvořit přírubu, která bude mechanickým spojením mezi elektromotorem a motorovou brzdou, a poté vytvořit stojan pro elektromotor. Následovalo zapojení elektromotoru k bateriovému boxu a hydrodynamické brzdě Superflow SF-902. Po přípravě došlo k samotnému měření výkonových parametrů. Jelikož motor není žádným způsobem chráněn před vniknutím nečistot, bylo nutné navrhnout a vytvořit systém krytí a chlazení těchto elektromotorů.cs
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with measuring the power characteristics of an electric motor LEM200-D13. The thesis introduces a design of a cooling system for this motor and the implementation of this design. The motor is used as a drivetrain of a prototype of an electric buggy, which was developed at the Department of Materials and Technologies for Vehicles. There was a need to find out the performance parameters of this motor using battery box which is working with a voltage of 48 V. The power parameters are known from the manufacturer. However, they had only been measured at a voltage of 72 V. A mechanical connection between an electric motor and engine dynamometer had to be designed and manufactured for the implementation of measuring. A stand for this motor was built. Afterwards, a connection of electric motor to the battery box and engine dynamometer Superflow SF-902 was made. Finally. an experimental measuring was carried out. Because the electric motor is not protected from dirt and water, it was necessary to design and manufacture a cooling system of these motors which at the same time serves as a protection for these motors.en
dc.format.extent5610423 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectelektromotor LEM200-D135cs
dc.subjectmotorová brzdacs
dc.subjectměření výkonucs
dc.subjectměření teplotycs
dc.subjectelectric motor LEM200-D135en
dc.subjectengine dynamometeren
dc.subjectmeasuring poweren
dc.subjectmeasuring temperatureen
dc.titleMěření teploty a výkonových parametrů elektromotoru LEM-200 a návrh technologie chlazení pro použití v prototypu E-Buggycs
dc.title.alternativeMeasurement of Temperature and Power Parameters of Electric Motor LEM-200 and Design of Cooling Technology for Use in Prototype E-Buggyen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeKulhánek, Jiří
dc.date.accepted2020-06-30
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologickács
dc.description.department632 - Katedra materiálů a technologií pro automobilycs
dc.thesis.degree-programMateriálové inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchMateriály a technologie pro automobilový průmyslcs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2736
dc.identifier.thesisHER0126_FMT_N3923_3911T034_2020
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam