dc.contributor.advisor | Pawlenka, Tomáš | |
dc.contributor.author | Herudek, Martin | |
dc.date.accessioned | 2020-07-20T12:15:05Z | |
dc.date.available | 2020-07-20T12:15:05Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/140793 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá měřením výkonových parametrů elektromotoru LEM200-D135. Dalším bodem práce bude návrh a realizace chlazení tohoto motoru. Zmíněný elektromotor je použit pro pohon prototypu elektrické buginy vyvinuté na katedře Materiálů a technologií pro automobily. Byla potřeba zjistit průběh výkonu a výkonové špičky při použití bateriového boxu, jež disponuje napětím 48V. Výkonové parametry jsou známy od výrobce, ale byly zjištěny pouze při použití napětí 72 V.
Pro realizaci měření na motorové brzdě bylo zapotřebí navrhnout a vytvořit přírubu, která bude mechanickým spojením mezi elektromotorem a motorovou brzdou, a poté vytvořit stojan pro elektromotor. Následovalo zapojení elektromotoru k bateriovému boxu a hydrodynamické brzdě Superflow SF-902. Po přípravě došlo k samotnému měření výkonových parametrů.
Jelikož motor není žádným způsobem chráněn před vniknutím nečistot, bylo nutné navrhnout a vytvořit systém krytí a chlazení těchto elektromotorů. | cs |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with measuring the power characteristics of an electric motor LEM200-D13. The thesis introduces a design of a cooling system for this motor and the implementation of this design. The motor is used as a drivetrain of a prototype of an electric buggy, which was developed at the Department of Materials and Technologies for Vehicles. There was a need to find out the performance parameters of this motor using battery box which is working with a voltage of 48 V. The power parameters are known from the manufacturer. However, they had only been measured at a voltage of 72 V.
A mechanical connection between an electric motor and engine dynamometer had to be designed and manufactured for the implementation of measuring. A stand for this motor was built. Afterwards, a connection of electric motor to the battery box and engine dynamometer Superflow SF-902 was made. Finally. an experimental measuring was carried out.
Because the electric motor is not protected from dirt and water, it was necessary to design and manufacture a cooling system of these motors which at the same time serves as a protection for these motors. | en |
dc.format.extent | 5610423 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | elektromotor LEM200-D135 | cs |
dc.subject | motorová brzda | cs |
dc.subject | měření výkonu | cs |
dc.subject | měření teploty | cs |
dc.subject | electric motor LEM200-D135 | en |
dc.subject | engine dynamometer | en |
dc.subject | measuring power | en |
dc.subject | measuring temperature | en |
dc.title | Měření teploty a výkonových parametrů elektromotoru LEM-200 a návrh technologie chlazení pro použití v prototypu E-Buggy | cs |
dc.title.alternative | Measurement of Temperature and Power Parameters of Electric Motor LEM-200 and Design of Cooling Technology for Use in Prototype E-Buggy | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Kulhánek, Jiří | |
dc.date.accepted | 2020-06-30 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologická | cs |
dc.description.department | 632 - Katedra materiálů a technologií pro automobily | cs |
dc.thesis.degree-program | Materiálové inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Materiály a technologie pro automobilový průmysl | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | |
dc.identifier.thesis | HER0126_FMT_N3923_3911T034_2020 | |
dc.rights.access | openAccess | |