dc.contributor.advisor | Drápala, Jaromír | |
dc.contributor.author | Sena, Jose | |
dc.date.accessioned | 2020-07-20T12:15:18Z | |
dc.date.available | 2020-07-20T12:15:18Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/140835 | |
dc.description.abstract | ABSTRACT: Al-Si alloys account for the biggest percentage casted pieces in the world, and the automotive industry is the one of the major consumers of these alloys. In this diploma thesis the theoretical part describes the more common parameters that need to be considered for the selection of the right alloy, the proper casting technology and the possible defects. The experimental part complements this work with metallography analysis of three different specimens of casted Al alloys, from the 4xx family and the 3xx family with and without heat treatment. Also, metallography results are given for three different Al profiles subjected to different working conditions. The mechanical properties of the casted alloys are evaluated with microhardness. The viability of Al-Si alloys with different elements to be used for the automotive industry is fully demonstrated in this diploma thesis. | en |
dc.description.abstract | ABSTRAKT: Slitiny Al-Si představují největší procento odlitků na světě a automobilový průmysl je jedním z hlavních spotřebitelů těchto slitin. V této diplomové práci teoretická část popisuje častější parametry, které je třeba vzít v úvahu při výběru správné slitiny, správnou technologii lití a možné vady. Experimentální část doplňuje tuto práci metalografickou analýzou tří různých vzorků odlitků ze slitin Al, z rodiny 4xx a rodiny 3xx s tepelným zpracováním i bez něj. Výsledky metalografie jsou rovněž uvedeny pro tři různé profily Al, které byly vystaveny různým pracovním podmínkám. Mechanické vlastnosti odlévaných slitin se hodnotí pomocí mikrotvrdosti. V této diplomové práci je plně prokázána životaschopnost slitin Al-Si s různými prvky, které mají být použity v automobilovém průmyslu. | cs |
dc.format.extent | 8623404 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | KEYWORDS: Aluminum alloys | en |
dc.subject | Chemical Composition | en |
dc.subject | Fluidity | en |
dc.subject | Porosity | en |
dc.subject | Grain Refinement | en |
dc.subject | Centrifugal Casting | en |
dc.subject | Microhardness. | en |
dc.subject | KLÍČOVÁ SLOVA: Hliníkové slitiny | cs |
dc.subject | chemické složení | cs |
dc.subject | tekutost | cs |
dc.subject | pórovitost | cs |
dc.subject | zjemnění zrna | cs |
dc.subject | odstředivé lití | cs |
dc.subject | mikrotvrdosti. | cs |
dc.title | Aluminum alloys for automotive | en |
dc.title.alternative | Hliníkové slitiny pro automobilový průmysl | cs |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Skotnicová, Kateřina | |
dc.date.accepted | 2020-06-30 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologická | cs |
dc.description.department | 636 - Katedra materiálového inženýrství | cs |
dc.contributor.consultant | Losertová, Monika | |
dc.thesis.degree-program | Materiálové inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Progresivní technické materiály | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | |
dc.identifier.thesis | SEN0073_FMT_N3923_3911T036_2020 | |
dc.rights.access | openAccess | |