dc.contributor.advisor | Buráň, Michal | |
dc.contributor.author | Vavro, Filip | |
dc.date.accessioned | 2020-07-20T12:15:29Z | |
dc.date.available | 2020-07-20T12:15:29Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/140864 | |
dc.description.abstract | V této bakalářské práci jsou v první části popsány základní vlastností baterií, typy tepla vznikající v bateriovém prostoru a parametry definující vlastnosti baterii. Zvláštní pozornost je věnována účinnosti baterii v závislosti na teplotě. Dále jsou představeny chladící systémy akumulátoru současných elektrických vozidel. V poslední části teorie je popsána analýza strategie nuceného chlazení vzduchem a rešerše studie, která se zabývá prouděním tepla v boxu s uloženými bateriemi. V praktické části bakalářské práce byly provedeny simulace proudění vzduchu bateriovým boxem a odvod jeho tepla. Další část obsahuje vyhodnocení nejlepšího řešení chlazení pro náš elektromobil. | cs |
dc.description.abstract | The first part of this bachelor thesis deals with the fundamental characteristics of batteries, heat generation rates produced by batteries and parameters defining the properties of batteries. Battery efficiency affected by temperature is discussed in greater detail. Secondly, electric vehicle battery cooling systems of the present-day electric vehicles are presented. Analysis of the forced air-cooling strategy is described at the end of the theoretical part of the thesis, along with the research summary of the heat transfer in battery storage containers. Simulations of the airflow and heat transfer in battery boxes were performed in the practical part of the thesis. Lastly, the assessment of the optimal cooling solution for our electric vehicle is presented. | en |
dc.format.extent | 7503171 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Tepelné řízení baterií | cs |
dc.subject | vzduchové chlazení | cs |
dc.subject | elektromobil | cs |
dc.subject | bateriový box | cs |
dc.subject | teplota | cs |
dc.subject | chlazení. | cs |
dc.subject | Battery thermal management | en |
dc.subject | air cooling | en |
dc.subject | electric car | en |
dc.subject | battery box | en |
dc.subject | temperature | en |
dc.subject | cooling. | en |
dc.title | Metody chlazení bateriového boxu u elektromobilu | cs |
dc.title.alternative | Methods of cooling the battery box in an electric car | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Marek, Václav | |
dc.date.accepted | 2020-06-26 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta materiálově-technologická | cs |
dc.description.department | 632 - Katedra materiálů a technologií pro automobily | cs |
dc.thesis.degree-program | Materiálové inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Materiály a technologie pro automobilový průmysl | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2736 | |
dc.identifier.thesis | VAV0146_FMT_B3923_3911R034_2020 | |
dc.rights.access | openAccess | |