Show simple item record

dc.contributor.advisorRosmanit, Miroslav
dc.contributor.authorVavřík, Jakub
dc.date.accessioned2020-07-20T12:17:41Z
dc.date.available2020-07-20T12:17:41Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/141007
dc.description.abstractPředmětem bakalářské práce je prohloubení znalostí o příhradových trámových železničních mostech s ortotropní mostovkou a výpočet únosnosti hlavních nosných prvků, který byl proveden jednak ručním výpočtem, ale také komerčním softwarem Dlubal rFem. V práci je popsáno konstrukční uspořádání příhradových nosníků a mostovky železničních mostů,posouzení hlavních konstrukční prvků dle EC 3. Práce také pojednává o možnostech rekonstrukce ocelových mostních konstrukcí. Součástí práce je popsání vytvoření algoritmu 2D rámové konstrukce, který slouží k výpočtu vnitřních sil a stability pomocí obecné deformační metody. Bylo ověřeno, že výsledné hodnoty ručního výpočtu jsou shodné s výpočtem, provedeném komerčním MKP softwarem Dlubal rFem. Vytvořený algoritmus má 99,7 % shodu výsledků vnitřních sil s 2D modelem v programu Dlubal.cs
dc.description.abstractThe subject of the bachelor’s thesis is to deepen the knowledge about truss girder railway bridges with orthotropic deck and to calculate the load-bearing capacity of the main members. The internal forces were determined both by analytical calculation and by commercial software Dlubal rFem. The structural arrangement of truss girders and bridge decks of railway bridges and assessment of the main structural elements according to EC 3 is described in the thesis. The work also discusses the possibilities of reconstruction of steel bridge structures. Main part of the thesis deals with a creation of a 2D frame algorithm, which is used for calculation of the internal forces and stability using the general deformation method. It was found that the resulting values of the internal forces calculated analyticaly corresponds to those determined by the commercial Dlubal rFem software. The analytical algorithm has 99.7 % accuracy with the results obtained using 2D model in the Dlubal software.en
dc.format.extent18126230 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectželezniční mostcs
dc.subjectpříhradový mostcs
dc.subjecttrámový mostcs
dc.subjectželezniční mostovkacs
dc.subjectortotropní mostovkacs
dc.subjectrekonstrukce ocelových mostních konstrukcícs
dc.subjectstatický posudekcs
dc.subjectDlubal rFemcs
dc.subjectDlubal rStabcs
dc.subjectMatlabcs
dc.subjectrailway bridgeen
dc.subjecttruss bridgeen
dc.subjectgirder bridgeen
dc.subjectrailway bridge decken
dc.subjectorthotropic bridge decken
dc.subjectreconstruction of steel bridge structuresen
dc.subjectstatic assessmenten
dc.subjectDlubal rFemen
dc.subjectDlubal rStaben
dc.subjectMatlaben
dc.titlePříhradový trámový železniční most s dolní ortotropní mostovkoucs
dc.title.alternativeTruss girder railway bridge with bottom orthotropic decken
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeMynarz, Miroslav
dc.date.accepted2020-06-15
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavebnícs
dc.description.department221 - Katedra konstrukcícs
dc.thesis.degree-programStavební inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchKonstrukce stavebcs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2712
dc.identifier.thesisVAV0162_FAST_B3607_3607R037_2020
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record