dc.contributor.advisor | Rosmanit, Miroslav | |
dc.contributor.author | Vavřík, Jakub | |
dc.date.accessioned | 2020-07-20T12:17:41Z | |
dc.date.available | 2020-07-20T12:17:41Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/141007 | |
dc.description.abstract | Předmětem bakalářské práce je prohloubení znalostí o příhradových trámových železničních mostech s ortotropní mostovkou a výpočet únosnosti hlavních nosných prvků, který byl proveden jednak ručním výpočtem, ale také komerčním softwarem Dlubal rFem. V práci je popsáno konstrukční uspořádání příhradových nosníků a mostovky železničních mostů,posouzení hlavních konstrukční prvků dle EC 3. Práce také pojednává o možnostech rekonstrukce ocelových mostních konstrukcí. Součástí práce je popsání vytvoření algoritmu 2D rámové konstrukce, který slouží k výpočtu vnitřních sil a stability pomocí obecné deformační metody. Bylo ověřeno, že výsledné hodnoty ručního výpočtu jsou shodné s výpočtem, provedeném komerčním MKP softwarem Dlubal rFem. Vytvořený algoritmus má 99,7 % shodu výsledků vnitřních sil s 2D modelem v programu Dlubal. | cs |
dc.description.abstract | The subject of the bachelor’s thesis is to deepen the knowledge about truss girder railway
bridges with orthotropic deck and to calculate the load-bearing capacity of the main members.
The internal forces were determined both by analytical calculation and by commercial
software Dlubal rFem. The structural arrangement of truss girders and bridge decks of railway
bridges and assessment of the main structural elements according to EC 3 is described
in the thesis. The work also discusses the possibilities of reconstruction of steel bridge
structures. Main part of the thesis deals with a creation of a 2D frame algorithm, which
is used for calculation of the internal forces and stability using the general deformation
method. It was found that the resulting values of the internal forces calculated analyticaly
corresponds to those determined by the commercial Dlubal rFem software. The analytical
algorithm has 99.7 % accuracy with the results obtained using 2D model in the Dlubal
software. | en |
dc.format.extent | 18126230 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | železniční most | cs |
dc.subject | příhradový most | cs |
dc.subject | trámový most | cs |
dc.subject | železniční mostovka | cs |
dc.subject | ortotropní mostovka | cs |
dc.subject | rekonstrukce ocelových mostních konstrukcí | cs |
dc.subject | statický posudek | cs |
dc.subject | Dlubal rFem | cs |
dc.subject | Dlubal rStab | cs |
dc.subject | Matlab | cs |
dc.subject | railway bridge | en |
dc.subject | truss bridge | en |
dc.subject | girder bridge | en |
dc.subject | railway bridge deck | en |
dc.subject | orthotropic bridge deck | en |
dc.subject | reconstruction of steel bridge structures | en |
dc.subject | static assessment | en |
dc.subject | Dlubal rFem | en |
dc.subject | Dlubal rStab | en |
dc.subject | Matlab | en |
dc.title | Příhradový trámový železniční most s dolní ortotropní mostovkou | cs |
dc.title.alternative | Truss girder railway bridge with bottom orthotropic deck | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Mynarz, Miroslav | |
dc.date.accepted | 2020-06-15 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta stavební | cs |
dc.description.department | 221 - Katedra konstrukcí | cs |
dc.thesis.degree-program | Stavební inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukce staveb | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2712 | |
dc.identifier.thesis | VAV0162_FAST_B3607_3607R037_2020 | |
dc.rights.access | openAccess | |