Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠiroký, Jaromír
dc.contributor.authorHoferek, Daniel
dc.date.accessioned2020-07-20T12:22:59Z
dc.date.available2020-07-20T12:22:59Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/141021
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá návrhem a realizací interaktivní aplikace pro výpočet teoretických brzdných a zábrzdných drah podle požadavků ČSN EN 14531-2 a ČSN EN 14531-1+A1. V úvodu jsou srovnány dostupné typy brzd a brzdových zařízení, které se objevují na většině kolejových vozidel určené pro konvenční tratě, a také jejich funkčnost a aplikace. Na základě postupu dle požadavků normy je navržen algoritmus teoretického postupného výpočtu brzdných, zábrzdných drah a dalších výpočtů nutné pro posouzení brzdění vlakové soupravy. Navržený algoritmus je realizován v podobě interaktivní aplikace v tabulkovém procesoru Microsoft Excel. Podle požadavků normy je následně vytvořená interaktivní aplikace využita pro zjišťování brzdných a zábrzdných drah při změnách vstupních parametrů. Vytvořená interaktivní aplikace je dokumentována v příloze bakalářské práce.cs
dc.description.abstractThe bachelor's thesis deals with the design and implementation of an interactive application for the calculation of theoretical braking and braking distances according to the requirements of ČSN EN 14531-2 a ČSN EN 14531-1+A1. The introduction compares the available types of brakes and brake devices that appear on most conventional rail vehicles, as well as their functionality and applications. Based on the procedure according to the requirements of standarts, an algorithm of theoretical stepwise calculation of braking, braking distances and other calculations necessary for the assessment of braking of a train set is proposed. The proposed algorithm is implemented in the form of an interactive application in a Microsoft Excel spreadsheet. According to the requirements of standarts, the subsequently created interactive application is used to determine the braking and braking distances when the input parameters change. The created interactive application is documented in the enclosure of the bachelor's thesis.en
dc.format.extent3705548 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectbakalářská prácecs
dc.subjectbrzdy kolejových vozidelcs
dc.subjectinteraktivní aplikacecs
dc.subjectmodelcs
dc.subjectzábrzdná a brzdná dráhacs
dc.subjectbrzdná sílacs
dc.subjectelektrodynamická brzdacs
dc.subjectkotoučová brzdacs
dc.subjectbachelor’s thesisen
dc.subjectrailway vehicles brakesen
dc.subjectinteractive computing modelen
dc.subjectmodelen
dc.subjectbrakingen
dc.subjectbraking distanceen
dc.subjectbraking forceen
dc.subjectelectrodynamic brakeen
dc.subjectdisc brakeen
dc.titleBrzdy kolejových vozidel - výpočtový interaktivní modelcs
dc.title.alternativeRailway Vehicles Brakes - Interactive Computing Modelen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeFamfulík, Jan
dc.date.accepted2020-06-09
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department342 - Institut dopravycs
dc.thesis.degree-programStrojírenstvícs
dc.thesis.degree-branchDopravní technika a technologiecs
dc.description.resultdobřecs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisHOF0056_FS_B2341_2301R003_2020
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam