dc.contributor.advisor | Široký, Jaromír | |
dc.contributor.author | Hoferek, Daniel | |
dc.date.accessioned | 2020-07-20T12:22:59Z | |
dc.date.available | 2020-07-20T12:22:59Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/141021 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá návrhem a realizací interaktivní aplikace pro výpočet teoretických brzdných a zábrzdných drah podle požadavků ČSN EN 14531-2 a ČSN EN 14531-1+A1. V úvodu jsou srovnány dostupné typy brzd a brzdových zařízení, které se objevují na většině kolejových vozidel určené pro konvenční tratě, a také jejich funkčnost a aplikace. Na základě postupu dle požadavků normy je navržen algoritmus teoretického postupného výpočtu brzdných, zábrzdných drah a dalších výpočtů nutné pro posouzení brzdění vlakové soupravy. Navržený algoritmus je realizován v podobě interaktivní aplikace v tabulkovém procesoru Microsoft Excel. Podle požadavků normy je následně vytvořená interaktivní aplikace využita pro zjišťování brzdných a zábrzdných drah při změnách vstupních parametrů. Vytvořená interaktivní aplikace je dokumentována v příloze bakalářské práce. | cs |
dc.description.abstract | The bachelor's thesis deals with the design and implementation of an interactive application for the calculation of theoretical braking and braking distances according to the requirements of ČSN EN 14531-2 a ČSN EN 14531-1+A1. The introduction compares the available types of brakes and brake devices that appear on most conventional rail vehicles, as well as their functionality and applications. Based on the procedure according to the requirements of standarts, an algorithm of theoretical stepwise calculation of braking, braking distances and other calculations necessary for the assessment of braking of a train set is proposed. The proposed algorithm is implemented in the form of an interactive application in a Microsoft Excel spreadsheet. According to the requirements of standarts, the subsequently created interactive application is used to determine the braking and braking distances when the input parameters change. The created interactive application is documented in the enclosure of the bachelor's thesis. | en |
dc.format.extent | 3705548 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | bakalářská práce | cs |
dc.subject | brzdy kolejových vozidel | cs |
dc.subject | interaktivní aplikace | cs |
dc.subject | model | cs |
dc.subject | zábrzdná a brzdná dráha | cs |
dc.subject | brzdná síla | cs |
dc.subject | elektrodynamická brzda | cs |
dc.subject | kotoučová brzda | cs |
dc.subject | bachelor’s thesis | en |
dc.subject | railway vehicles brakes | en |
dc.subject | interactive computing model | en |
dc.subject | model | en |
dc.subject | braking | en |
dc.subject | braking distance | en |
dc.subject | braking force | en |
dc.subject | electrodynamic brake | en |
dc.subject | disc brake | en |
dc.title | Brzdy kolejových vozidel - výpočtový interaktivní model | cs |
dc.title.alternative | Railway Vehicles Brakes - Interactive Computing Model | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Famfulík, Jan | |
dc.date.accepted | 2020-06-09 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika a technologie | cs |
dc.description.result | dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | HOF0056_FS_B2341_2301R003_2020 | |
dc.rights.access | openAccess | |