Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMíka, Jiří
dc.contributor.authorČernák, Michal
dc.date.accessioned2020-07-20T12:23:30Z
dc.date.available2020-07-20T12:23:30Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/141083
dc.description.abstractČernák, M. Návrh kogenerační jednotky s pístovým spalovacím motorem s výkonom 200kW. Ostrava : VŠB –Technická univerzita Ostrava, 2019, Diplomová práca sa zabýva návrhom a aplikáciou kogeneračnej jednotky s piestovým splaľovacím motorom na zemný plyn. V úvode práce je vysvetlený pojem kogenerácia a jej význam pri výrobe elektrickej energie a tepla, popísané sú základné typy používaných kogeneračních zariadení. Ďalšia časť sa už venuje samotnému návrhu kogeneračnej jednotky pre zvolenú aplikáciu. Výpočtová časť zahrňuje výpočet idealizovaného obehu spaľovacieho motora, návrh teplosmerných ploch výmenníkov a na záver ekonomické zhodnotenie danej varianty a zhodnotenie nákladov na údržbu za dobu životnosti jednotky. Grafická časť obsahuje výkres výmenníka Spaliny-Voda na využitie odpadného tepla z motora a ich konštrukčné usporiadanie.cs
dc.description.abstractČernák, M. The Design of the Cogeneration Unit with a Reciprocating Piston Internal Combustion Engine, Faculty of Mechanical Engineering VŠB – Technical Universiy of Ostrava, 2019, The thesis deals with a design and aplication of cogeneration unit with piston combustion engine, fueled with natural gas. Heat recorvery from combustion gas and cooling roller is secured currency by the help of two heat exchanger. The introduction is devoted explication idea of cogeneration, meaning at generation elektricity and heat, described are standart types of used cogeneration arrangement. Next part deal with engaged proposal cogeneration unit foor choosed . Computational part includes calculation of idealized ciculation of the combustion engine, proposal surfaces of heat exchangers,and at the end economic estimation of using variant. Grafic part includes drawning of both exchangers of heat recorvery from engine and their constructional ordering.en
dc.format.extent2070560 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectkogenerační jednotka , kogenerace , tepelná bilance motoru , spalovací motor, tepelný výmenník spaliny-voda, tepelný výmenník voda-vodacs
dc.subjectcogeneration unit, cogeneration, thermal balance of the engine,combustion engine, combustion engine, heat exchnger combustion gases – water ,heat exchanger water - wateren
dc.titleNávrh kogenerační jednotky s pístovým spalovacím motoremcs
dc.title.alternativeThe Design of the Cogeneration Unit with a Reciprocating Piston Internal Combustion Engineen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereePilch, Libor
dc.date.accepted2020-06-08
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department361 - Katedra energetikycs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchEnergetické stroje a zařízenícs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisCER0026_FS_N2301_2302T006_2020
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam