dc.contributor.advisor | Začal, Jiří | |
dc.contributor.author | Bártek, Radim | |
dc.date.accessioned | 2020-07-20T12:23:37Z | |
dc.date.available | 2020-07-20T12:23:37Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/141096 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá optimalizací řadicího systému v nákladním automobilu. Řešený uzel mechanismu řazení, který zde popíši, umožňuje připojení mezinápravového diferenciálu (MZD). V návaznosti na připojení MZD také souvisí připojení přední/předních nápravy/náprav do trakce. Úvodní část obsahuje stručnou rešerši, která přibližuje diferenciály a použití systému nápravového řazení. Následuje specifikace a analýza stávajícího řešení. S ohledem na dosažené výsledky jsou dále navrženy konstrukční inovace. Pro srovnání výpočetní části a ověření byla využita rovněž metoda konečný prvků (MKP). V závěru práce je k nahlédnutí zhodnocení dosažených výsledků a v neposlední řadě, je vše doloženo výkresovou dokumentací. | cs |
dc.description.abstract | The bachelor thesis deals with the optimization of the shift system in a truck. The solved shift mechanism node, which I will describe here, allows the connection of an inter-axle differential (MZD). Following the connection of the MZD, the connection of the front / front axle / axles to the traction is also related. The introductory part contains a brief search that shows the differentials and the use of the axle shift system. The following is a specification and analysis of the existing solution. With regard to the achieved results, design innovations are further proposed. The finite element method (FEM) was also used to compare the computational part and verify it. At the end of the work, you can view the evaluation of the achieved results and, last but not least, everything is documented by drawing documentation. | en |
dc.format.extent | 3214726 bytes | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | cs |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Diferenciál | cs |
dc.subject | Řadící systém | cs |
dc.subject | Čep | cs |
dc.subject | MKP | cs |
dc.subject | Differential | en |
dc.subject | Shifting system | en |
dc.subject | flail | en |
dc.subject | FEM | en |
dc.title | Optimalizace dílů řadicího systému nákladního automobilu | cs |
dc.title.alternative | Optimization of the truck shifting system parts | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Otisk, Dušan | |
dc.date.accepted | 2020-06-08 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 347 - Katedra částí a mechanismů strojů | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojírenství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Konstrukce strojů a zařízení | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | BAR0407_FS_B2341_2302R010_40_2020 | |
dc.rights.access | openAccess | cs |
dc.date.embargoend | 2023-05-18 | cs |
dc.description.embargo | Firma TATRA TRUCKS a.s, která je zadavatelem tématu BP, si přeje odložení zveřejnění na dobu 3 let. Důvodem je skutečnost, že práce obsahuje některá citlivá technická data. | cs |