Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZačal, Jiří
dc.contributor.authorBártek, Radim
dc.date.accessioned2020-07-20T12:23:37Z
dc.date.available2020-07-20T12:23:37Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/141096
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá optimalizací řadicího systému v nákladním automobilu. Řešený uzel mechanismu řazení, který zde popíši, umožňuje připojení mezinápravového diferenciálu (MZD). V návaznosti na připojení MZD také souvisí připojení přední/předních nápravy/náprav do trakce. Úvodní část obsahuje stručnou rešerši, která přibližuje diferenciály a použití systému nápravového řazení. Následuje specifikace a analýza stávajícího řešení. S ohledem na dosažené výsledky jsou dále navrženy konstrukční inovace. Pro srovnání výpočetní části a ověření byla využita rovněž metoda konečný prvků (MKP). V závěru práce je k nahlédnutí zhodnocení dosažených výsledků a v neposlední řadě, je vše doloženo výkresovou dokumentací.cs
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the optimization of the shift system in a truck. The solved shift mechanism node, which I will describe here, allows the connection of an inter-axle differential (MZD). Following the connection of the MZD, the connection of the front / front axle / axles to the traction is also related. The introductory part contains a brief search that shows the differentials and the use of the axle shift system. The following is a specification and analysis of the existing solution. With regard to the achieved results, design innovations are further proposed. The finite element method (FEM) was also used to compare the computational part and verify it. At the end of the work, you can view the evaluation of the achieved results and, last but not least, everything is documented by drawing documentation.en
dc.format.extent3214726 bytescs
dc.format.mimetypeapplication/pdfcs
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectDiferenciálcs
dc.subjectŘadící systémcs
dc.subjectČepcs
dc.subjectMKPcs
dc.subjectDifferentialen
dc.subjectShifting systemen
dc.subjectflailen
dc.subjectFEMen
dc.titleOptimalizace dílů řadicího systému nákladního automobilucs
dc.title.alternativeOptimization of the truck shifting system partsen
dc.typeBakalářská prácecs
dc.contributor.refereeOtisk, Dušan
dc.date.accepted2020-06-08
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-levelBakalářský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department347 - Katedra částí a mechanismů strojůcs
dc.thesis.degree-programStrojírenstvícs
dc.thesis.degree-branchKonstrukce strojů a zařízenícs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisBAR0407_FS_B2341_2302R010_40_2020
dc.rights.accessopenAccesscs
dc.date.embargoend2023-05-18cs
dc.description.embargoFirma TATRA TRUCKS a.s, která je zadavatelem tématu BP, si přeje odložení zveřejnění na dobu 3 let. Důvodem je skutečnost, že práce obsahuje některá citlivá technická data.cs


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam