dc.contributor.advisor | Graf, Vojtěch | |
dc.contributor.author | Maceček, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2020-07-20T12:24:04Z | |
dc.date.available | 2020-07-20T12:24:04Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/141165 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá využitím aditivních technologií v leteckém průmyslu. V úvodu je uvedena historie a principy aditivní výroby. Na základě srovnání byla zvolena vhodná metoda aditivní výroby součástí a uvedeny příklady součástí letadel vyráběné aditivní technologií. Formou průzkumu byly zjištěny legislativní požadavky evropské agentury pro bezpečnost civilního letectví v EASA pro výrobu součástí aditivními technologiemi v rámci produkčních a údržbových organizací. Výstupem bakalářské práce je ukázka aplikace aditivních technologií a topologické optimalizace na součást interiéru dopravních letadel. A také tvorba studijního materiálu pro aditivní výrobu v leteckém průmyslu. | cs |
dc.description.abstract | Bachelor thesis is aiming to describe the application of additive manufacturing in the aircraft industry. History and function of additive manufacturing was decribed in the introduction. On the basis of comparison of additive manufacturing methods, a suitable manufacturing method was chosen and examples of parts made by additive manufacturing were mentioned as well. By a form of survey, legislative requirements of EASA in relation to additive manufacturing are referenced regarding production and maintenance organisations. Bachelor’s Thesis output is the showcase of additive manufacturing technologies and topology optimization applied to the commercial aircraft‘s interior aswell as the creation of a study material for additive manufacturing in the aircraft industry. | en |
dc.format.extent | 4919632 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Aditivní výroba | cs |
dc.subject | Topologická optimalizace | cs |
dc.subject | EASA | cs |
dc.subject | 3D tisk | cs |
dc.subject | Produkční organizace | cs |
dc.subject | Organizace údržby letadel | cs |
dc.subject | Additive manufacturing | en |
dc.subject | Topology optimization | en |
dc.subject | EASA | en |
dc.subject | 3D printing | en |
dc.subject | Production organization | en |
dc.subject | Maintenance organization | en |
dc.title | Využití aditivních technologií v leteckém průmyslu | cs |
dc.title.alternative | Application of Additive Manufacturing Technologies in Aircraft Industry | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Měsíček, Jakub | |
dc.date.accepted | 2020-06-10 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Technologie letecké dopravy | cs |
dc.thesis.degree-branch | Technologie údržby letecké techniky | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | MAC0366_FS_B3712_3708R038_2020 | |
dc.rights.access | openAccess | |