dc.contributor.advisor | Kontriková, Lenka | |
dc.contributor.author | Jašek, Martin | |
dc.date.accessioned | 2020-07-20T12:24:07Z | |
dc.date.available | 2020-07-20T12:24:07Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/141175 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce se zabývá plánováním dlouhých navigačních letů jednomotorových vrtulových letounů podle pravidel VFR/IFR. Práce pojednává o metodách plánování a provedení letů jak v minulosti, tak v současnosti, metodách výběru vhodného letounu pro dlouhé navigační lety a o vybavení a údržbě vybraného jednomotorového letounu. Poslední část je zaměřena na předběžnou kalkulaci nákladů pro vybraný let. Ústřední částí práce je návrh plánu na provedení dálkového letu. Tato kapitola obsahuje podrobný popis postupu pro naplánování etapového letu z Dauhá do Jakutsku. Plán první etapy letu byl vytvořen ruční metodou s využitím nomogramů a tabulek převzatých z provozní příručky letounu PC-12. Další dvě etapy letu byly naplánovány pomocí online nástroje Sim Brief, který je často využíván pro plánování a simulaci letů. | cs |
dc.description.abstract | The bachelor thesis deals with Planning a Long Navigation Flight of a Single-engine Propeller Airplane According to VFR / IFR rules. The thesis is focused on methods of planning and execution of flights both in the past and in the present, about methods of selecting an appropriate airplane for long navigation flight and about the equipment and maintenance of the selected single engine airplane. The last part is focused on tentative estimation of flight costs. The central part of the thesis is a draft plan for a long distance flight. This chapter contains a comprehensive description of the procedure for planning a stopover flight from Doha to Yakutsk. The plan of the first part of the flight was realized by manual method using nomograms and charts taken from PC-12 Pilot's Operating Handbook. The next two parts of the flight were planned using the online software tool Sim Brief, which is often used for flight planning and flight simulations. | en |
dc.format.extent | 8150110 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | jednomotorový vrtulový letoun | cs |
dc.subject | dálkový let | cs |
dc.subject | vybavení letounu | cs |
dc.subject | údržba letounu | cs |
dc.subject | Pilatus PC-12 | cs |
dc.subject | VFR let | cs |
dc.subject | IFR let | cs |
dc.subject | extrémní klimatické podmínky | cs |
dc.subject | Single-engine Propeller Airplane | en |
dc.subject | Long Range Flight | en |
dc.subject | Aircraft Equipment | en |
dc.subject | Aircraft Maintenance | en |
dc.subject | Pilatus PC-12 | en |
dc.subject | VFR flight | en |
dc.subject | IFR flight | en |
dc.subject | Extreme Climate Conditions | en |
dc.title | Plánování dlouhého navigačního letu jednomotorového vrtulového letounu podle pravidel VFR/IFR | cs |
dc.title.alternative | Planning a Long Navigation Flight of a Single-engine Propeller Airplane According to VFR / IFR Rules | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Kubáň, Martin | |
dc.date.accepted | 2020-06-11 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Technologie letecké dopravy | cs |
dc.thesis.degree-branch | Technologie provozu letecké techniky | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | JAS0078_FS_B3712_3708R037_2020 | |
dc.rights.access | openAccess | |