dc.contributor.advisor | Smrž, Vladimír | |
dc.contributor.author | Kulhánek, Pavel | |
dc.date.accessioned | 2020-07-20T12:24:11Z | |
dc.date.available | 2020-07-20T12:24:11Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/141185 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá snížením emisí v letecké dopravě s využitím konceptu Free-Route. Součástí této práce je analýza současného a predikovaného podílu letecké dopravy na produkci nežádoucích emisí do ovzduší společně s vysvětlením konceptu přímých tratí (free-route) v rámci evropského vzdušného prostoru. Dále pojednává o vývoji v oblasti leteckých proudových motorů z pohledu produkce emisí. Důležitou součástí je plán letu mezi definovanými letišti vzdálenými minimálně 2000 km s a bez využití přímých tratí a výpočet předpokládaných emisí. Nedílnou součástí je také finální porovnání výpočtů a celkový popis výhod FRA konceptu v evropských vzdušných prostorech. | cs |
dc.description.abstract | This bachelor thesis deals with the reduction of emissions in air transport using the concept of Free-Route. Part of this work is an analysis of the current and predicted share of aviation in the production of unwanted emissions into the air, together with an explanation of the concept of direct routes within the European airspace. It also discusses developments in the field of aircraft jet engines in terms of emissions production. An important part is the flight plan between the defined airports at least 2000 km away with and without the use of direct routes and the calculation of expected emissions. An integral part is also the final comparison of calculations and a general description of the benefits of the FRA concept in European airspace. | en |
dc.format.extent | 4362842 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Free-Route koncept | cs |
dc.subject | redukce emisí | cs |
dc.subject | emise proudových letounů | cs |
dc.subject | Free-Route Concept | en |
dc.subject | Aircraft Pollution | en |
dc.subject | emissions | en |
dc.subject | jet planes pollution | en |
dc.subject | emissions reduction | en |
dc.title | Možnosti snížení emisí v letecké dopravě v důsledku zavedení přímých tratí v rámci FIR | cs |
dc.title.alternative | Possibilities of Aviation Emissions Reduction due to the Introduction of the FIR Free-Route Concept | en |
dc.type | Bakalářská práce | cs |
dc.contributor.referee | Kubáň, Martin | |
dc.date.accepted | 2020-06-11 | |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-level | Bakalářský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Technologie letecké dopravy | cs |
dc.thesis.degree-branch | Technologie provozu letecké techniky | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | KUL0108_FS_B3712_3708R037_2020 | |
dc.rights.access | openAccess | |