dc.contributor.advisor | Blatoň, Martin | |
dc.contributor.author | Liška, Ondřej | |
dc.date.accessioned | 2020-07-20T12:24:13Z | |
dc.date.available | 2020-07-20T12:24:13Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/141192 | |
dc.description.abstract | LIŠKA, O.: Modelování jízd nákladních vozidel v systému platooning s omezeným čekáním: diplomová práce. Ostrava: VŠB - Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, Institut dopravy, 2020, 68 s. Vedoucí práce: Ing. Martin Blatoň, Ph.D.
Diplomová práce se zabývá plánováním tras konvojů nákladních vozidel pomocí metod matematického modelování. V úvodních částech diplomové práce je popsána problematika dopravy a přínos platooningu pro silniční nákladní dopravu. V dalších částech práce je proveden rozbor technologií a stručný popis legislativního rámce, který je potřebný pro platooning. Klíčovou části diplomové práce je analýza a samotný návrh matematických modelů, které jsou matematicky popsány a pomocí optimalizačního softwaru Xpress-IVE zkoumány. V práci byly navrženy tři varianty modelu, jedná se tak o variabilní matematický model, jenž byl upraven pro reálný provoz v německé dopravní síti. V závěrečné části práce byly provedeny a analyzovány výpočetní experimenty. | cs |
dc.description.abstract | LIŠKA. O.: Modeling Of Truck Journeys In Platooning System With Limited Waiting: master thesis. Ostrava: VŠB – Technical University of Ostrava, Faculty of Mechanical Engineering, The Institute of Transport, 2020, 68 p. Thesis head: Ing. Martin Blatoň, Ph.D.
The master thesis deals with planning truck convoy routes by using mathematical methods. In the introducotry sections master thesis is describing transport issues and benefits of platooning for road transport. In the following sections an analysis of technologies and legislation, which is important for platooning. The key part of the work is the analysis and design of mathematical models which are mathematically described and investigated using Xpress-IVE optimization software. Three variants of the model were proposed in this work it is thus a variable mathematical model. In the final part of the work computational experiments were performed and analyzed. | en |
dc.format.extent | 3815644 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | matematické modelování | cs |
dc.subject | platooning | cs |
dc.subject | konvoj | cs |
dc.subject | experiment | cs |
dc.subject | mathematical modeling | en |
dc.subject | platooning | en |
dc.subject | platoon | en |
dc.subject | experiment | en |
dc.title | Modelování jízd nákladních vozidel v systému platooning s omezeným čekáním | cs |
dc.title.alternative | Modeling of Truck Journeys in Platooning System with Limited Waiting | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Dúbravka, Luboš | |
dc.date.accepted | 2020-06-11 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika a technologie | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | LIS0083_FS_N2301_2301T003_20_2020 | |
dc.rights.access | openAccess | |