dc.contributor.advisor | Bureček, Adam | |
dc.contributor.author | Charvát, Jakub | |
dc.date.accessioned | 2020-07-20T12:24:42Z | |
dc.date.available | 2020-07-20T12:24:42Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/141271 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá kontrolou a optimalizací současného okruhu servořízení u vozidel TATRA. Konkrétně návrhem a optimalizací záložního hydrogenerátoru sekundárního okruhu hydraulického posilovače řízení. Pokud dojde k poruše primárního hydrogenerátoru poháněného motorem nebo poškození obvodu primárního potrubí, připojí se k systému nouzový hydrogenerátor poháněný kinetickou energií pohybujícího se vozidla. V rámci práce byly zjištěny minimální hodnoty tlaku a průtoku hydrogenerátoru pro úspěšné splnění homologační zkoušky a sestavení matematického modelu. V závěru jsou porovnány jednotlivé typy záložních hydrogenerátorů. | cs |
dc.description.abstract | Master Thesis deals with check and optimization of the current power steering hydraulic system for TATRA vehicles. Specifically, the design and optimization of a hydraulic power steering secondary circuit emergency pump. In the event of a failure of the primary engine-driven pump or primary pipeline circuit damage, the ground-driven emergency pump will start operating. Within the work, the minimum values of pressure and flow of the hydrogenerator for successful completion of the homologation test and compilation of a mathematical model were found. Finally, the individual types of backup hydrogenerators are compared. | en |
dc.format.extent | 6175756 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | posilovač řízení | cs |
dc.subject | hydraulický | cs |
dc.subject | nouzový | cs |
dc.subject | hydrogenerátor | cs |
dc.subject | tlak | cs |
dc.subject | power steering | en |
dc.subject | hydraulic | en |
dc.subject | emergency | en |
dc.subject | pump | en |
dc.subject | pressure | en |
dc.title | Kontrola a optimalizace současného okruhu servořízení u vozidel TATRA | cs |
dc.title.alternative | Check and Optimization of the Current Power Steering Hydraulic System for TATRA Vehicles | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Gelnar, Lukáš | |
dc.date.accepted | 2020-06-09 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 338 - Katedra hydromechaniky a hydraulických zařízení | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Hydraulika a pneumatika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | CHA0111_FS_N2301_2302T043_2020 | |
dc.rights.access | openAccess | |