dc.contributor.advisor | Bilošová, Alena | |
dc.contributor.author | Alsaif, Ali Khalid A | |
dc.date.accessioned | 2020-10-02T09:28:33Z | |
dc.date.available | 2020-10-02T09:28:33Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/142126 | |
dc.description.abstract | The purpose of this master thesis is to verify that in addition to the vibration signal, the noise signal could be used to analyze the turbocharger speed as well. When developing internal combustion engines and optimizing them, the manufacturer must monitor a number of engine parameters. One of these parameters is the parameter of the turbocharger. This thesis focuses on the turbocharger and monitoring of its parameters, especially the speed. The speed of the turbocharger with its dynamics moves is not easy to be determined. Therefore, an indirect method was used to determine the rotational speed of the turbocharger using the analysis of the noise signals in addition to the vibration signals and compare them together. Determining the rotational speed of the turbocharger by the noise signals using this indirect method proved its success and can be used along with method of using the vibration signal. | en |
dc.description.abstract | Účelem diplomové práce je ověřit, zda kromě signálu vibrací může být signál hluku použit k analýze otáček turbodmychadla. Při vývoji spalovacích motorů a jejich optimalizaci musí výrobce sledovat řadu parametrů motoru včetně turbodmychadla. Práce se zaměřuje na sledování parametrů turbodmychadla, zejména jeho otáček, které díky jejich dynamickému kolísání není snadné určit. Proto byla pro stanovení otáček turbodmychadla použita nepřímá metoda analýzy hlukových signálů a signálů vibrací a jejich vzájemné porovnání. Stanovení otáček turbodmychadla pomocí hlukových signálů nepřímou metodou bylo úspěšné a může být použito spolu se signály vibrací. | cs |
dc.format.extent | 8036534 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | turbocharger | en |
dc.subject | Speed | en |
dc.subject | Analysis | en |
dc.subject | Noise | en |
dc.subject | Vibration | en |
dc.subject | Signal | en |
dc.subject | turbodmychadlo | cs |
dc.subject | otáčky | cs |
dc.subject | analýza | cs |
dc.subject | signál | cs |
dc.subject | hluk | cs |
dc.subject | vibrace | cs |
dc.title | Diagnostics of Turbo-Supercharger Speed by Analysing Noise and Vibration Signals | en |
dc.title.alternative | Diagnostika otáček turbodmychadla analýzou signálu hluku a vibrací | cs |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Kuběna, Rostislav | |
dc.date.accepted | 2020-08-17 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 330 - Katedra aplikované mechaniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aplikovaná mechanika | cs |
dc.description.result | dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | ALS0013_FS_N2301_3901T003_2020 | |
dc.rights.access | openAccess | |