dc.contributor.advisor | Rojíček, Jaroslav | |
dc.contributor.author | Almubarak, Abdulaziz Mubarak M | |
dc.date.accessioned | 2020-10-02T09:28:37Z | |
dc.date.available | 2020-10-02T09:28:37Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/142136 | |
dc.description.abstract | The thesis deals with the design and strength analysis of modular frame of TATRA Vehicles. The aim of the work was to replace TATRA welded frame with a modular frame, by divide TATRA welded frame into two part then connect them by bolts connection. Emphasis was placed on design the connection which consist of reinforcing plates and screws. In the research part of the thesis, the analytical approach for detecting the stress of the bolts and to decide the type and class of the bolt are mentioned. The stress analysis was calculated by the Finite Element Method using Siemens NX-12 software | en |
dc.description.abstract | Práce se zabývá návrhem a pevnostní analýzou modulárního rámu vozidel TATRA. Cílem práce bylo nahradit svařovaný rám TATRA rámem modulárním, rozdělením svařovaného rámu TATRA na dvě části a poté je spojit šroubovým spojením. Důraz byl kladen na návrh spoje, který je tvořen vyztužujícími plechy a šrouby. Ve výzkumné části práce je zmíněn analytický přístup k detekci napětí šroubů a rozhodování o typu a třídě šroubu. Analýza napětí byla vypočtena metodou konečných prvků pomocí softwaru Siemens NX-12. | cs |
dc.format.extent | 7077649 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | Frame | en |
dc.subject | FEM | en |
dc.subject | NX | en |
dc.subject | ANSYS | en |
dc.subject | mesh | en |
dc.subject | Frame | cs |
dc.subject | FEM | cs |
dc.subject | NX | cs |
dc.subject | ANSYS | cs |
dc.subject | mesh | cs |
dc.title | Design and Strength Analysis of Modular Frame of TATRA Vehicles | en |
dc.title.alternative | Návrh a napěťová analýza modulárního rámu vozidla TATRY | cs |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Podešva, Jiří | |
dc.date.accepted | 2020-08-17 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 330 - Katedra aplikované mechaniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aplikovaná mechanika | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | ALM0010_FS_N2301_3901T003_2020 | |
dc.rights.access | openAccess | |