Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFrydrýšek, Karel
dc.contributor.authorAlawaji, Abdulaziz Suliman H
dc.date.accessioned2020-10-02T09:28:37Z
dc.date.available2020-10-02T09:28:37Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/142137
dc.description.abstractThe thesis deals with the strength analysis of the engine block of the eight-cylinder air-cooled TATRA engine. The main objective of the work was to assess the engine block for Euro 6 parameters, which will cause an increase in combustion systems by approximately 14% compared to the current serial state. Emphasis was placed on the strength evaluation of the inter-cylinder counters, which are the most exposed parts of the engine block. In the research part of the thesis, the experimental procedures for detecting deformations and consequently the stress of the inter-cylinder counters as well as the other parts of the engine block are mentioned. The stress analysis was carried out by the Finite Element Method using Siemens NX-12 software.en
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá pevnostní analýzou motorové skříně osmiválcového vzduchem chlazeného motoru TATRA. Hlavním cílem práce bylo posouzení skříně motoru seřízeného na parametry Euro 6, které způsobí nárůst spalovacích taků o přibližně 14% oproti stávajícímu sériovému stavu. Důraz byl kladen na hodnocení napjatosti meziválcové přepážky, která je nejvíce namáhanou součístí motorové skříně. V rešeržní části práce jsou zmíněny zejména experimentální postupy zjišťování deformací a následně napjatosti meziválcové přepážky jakož i ostatních částí skříně motoru. Analýza napjatosti byla provedena metodou konečných prvků s využitím software Siemens NX-12.cs
dc.format.extent13056124 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectengine blocken
dc.subjectFEMen
dc.subjectTATRA TREUCKSen
dc.subjectNX-12en
dc.subjectNASTRANen
dc.subjectengine blockcs
dc.subjectFEMcs
dc.subjectTATRA TREUCKScs
dc.subjectNX-12cs
dc.subjectNASTRANcs
dc.titleBasic Analysis of Tatra Air Cooled Engine Block by Finite Element Methoden
dc.title.alternativeZákladní analýza vzduchového chlazení bloku motoru Tatra pomocí metody konečných prvkůcs
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereePoruba, Zdeněk
dc.date.accepted2020-08-17
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department330 - Katedra aplikované mechanikycs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchAplikovaná mechanikacs
dc.description.resultvýborněcs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisALA0023_FS_N2301_3901T003_2020
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam