dc.contributor.advisor | Frydrýšek, Karel | |
dc.contributor.author | Alawaji, Abdulaziz Suliman H | |
dc.date.accessioned | 2020-10-02T09:28:37Z | |
dc.date.available | 2020-10-02T09:28:37Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/142137 | |
dc.description.abstract | The thesis deals with the strength analysis of the engine block of the eight-cylinder air-cooled TATRA engine. The main objective of the work was to assess the engine block for Euro 6 parameters, which will cause an increase in combustion systems by approximately 14% compared to the current serial state. Emphasis was placed on the strength evaluation of the inter-cylinder counters, which are the most exposed parts of the engine block. In the research part of the thesis, the experimental procedures for detecting deformations and consequently the stress of the inter-cylinder counters as well as the other parts of the engine block are mentioned. The stress analysis was carried out by the Finite Element Method using Siemens NX-12 software. | en |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá pevnostní analýzou motorové skříně osmiválcového vzduchem chlazeného motoru TATRA. Hlavním cílem práce bylo posouzení skříně motoru seřízeného na parametry Euro 6, které způsobí nárůst spalovacích taků o přibližně 14% oproti stávajícímu sériovému stavu. Důraz byl kladen na hodnocení napjatosti meziválcové přepážky, která je nejvíce namáhanou součístí motorové skříně. V rešeržní části práce jsou zmíněny zejména experimentální postupy zjišťování deformací a následně napjatosti meziválcové přepážky jakož i ostatních částí skříně motoru. Analýza napjatosti byla provedena metodou konečných prvků s využitím software Siemens NX-12. | cs |
dc.format.extent | 13056124 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | en | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | engine block | en |
dc.subject | FEM | en |
dc.subject | TATRA TREUCKS | en |
dc.subject | NX-12 | en |
dc.subject | NASTRAN | en |
dc.subject | engine block | cs |
dc.subject | FEM | cs |
dc.subject | TATRA TREUCKS | cs |
dc.subject | NX-12 | cs |
dc.subject | NASTRAN | cs |
dc.title | Basic Analysis of Tatra Air Cooled Engine Block by Finite Element Method | en |
dc.title.alternative | Základní analýza vzduchového chlazení bloku motoru Tatra pomocí metody konečných prvků | cs |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Poruba, Zdeněk | |
dc.date.accepted | 2020-08-17 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 330 - Katedra aplikované mechaniky | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Aplikovaná mechanika | cs |
dc.description.result | výborně | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | ALA0023_FS_N2301_3901T003_2020 | |
dc.rights.access | openAccess | |