Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPodešva, Jiří
dc.contributor.authorSindi, Mutaz Fawzi M
dc.date.accessioned2020-10-02T09:28:38Z
dc.date.available2020-10-02T09:28:38Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/142139
dc.description.abstractA vehicle suspension system is subjected to random vibrations, excited by the driving conditions and transmitted from wheels to accessories and individual parts attached to the vehicle’s frame. This thesis deals with the response of the prototype mudguard brackets, which were breaking in real service. In order to solve this issue, vibration measurements were conducted using sensors mounted on the vehicle’s frame, reading random excitations from normal vehicle operational conditions. These data were processed, for simulating the excitations of the natural frequencies of the mudguard brackets and to find out the maximum stresses caused due to random vibrations in various speeds, causing the part to fail and break. The Target goal is lowering the maximum stresses, by redesigning and adjusting the original bracket design to endure the random vibrations in real operational conditionsen
dc.description.abstractSystém odpružení vozidla je vystaven náhodným vibracím, které jsou vybuzeny jízdními podmínkami a přenášeny z kol na příslušenství a jednotlivé části připevněné k rámu vozidla. Tato práce se zabývá odezvou prototypu držáků blatníků, k jejichž poškození došlo v reálném provozu. Za účelem vyřešení tohoto problému byly pomocí senzorů namontovaných na rámu vozidla měřeny vibrace od náhodného buzení za běžných provozních podmínek vozidla. Tyto údaje byly zpracovány, pro simulaci buzení vlastních frekvencí držáků blatníků a pro zjištění maximálního napětí způsobeného náhodnými vibracemi v různých rychlostech, což způsobuje selhání a zlomení dílu. Cílem je snížení maximálního napětí přepracováním a úpravou původního návrhu držáku blatníku tak, aby vydržel náhodné vibrace v reálných provozních podmínkách.cs
dc.format.extent7178256 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoen
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectKeywords: Mudguard Bracketen
dc.subjectTatra Trucksen
dc.subjectVibrationsen
dc.subjectSensorsen
dc.subjectNatural Frequencyen
dc.subjectMode Shapesen
dc.subjectMaximum Stressen
dc.subjectAlternative designs.en
dc.subjectKlíčová Slova: Držáků Blatníkůcs
dc.subjectTATRA TRUCKScs
dc.subjectNáhodným Vibracímcs
dc.subjectSenzorůcs
dc.subjectVlastních Frekvencícs
dc.subjectTvary Režimůcs
dc.subjectMaximálního Napětícs
dc.subjectAlternativní Konstrukce.cs
dc.titleDesign and Optimization of the Mudguard Bracket with Respect to Transmitted Vibrationsen
dc.title.alternativeNávrh a optimalizace držáku blatníku s ohledem na přenášené vibracecs
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeCienciala, Jakub
dc.date.accepted2020-08-17
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department330 - Katedra aplikované mechanikycs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchAplikovaná mechanikacs
dc.description.resultdobřecs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisSIN0108_FS_N2301_3901T003_2020
dc.rights.accessopenAccess


Soubory tohoto záznamu

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam