Show simple item record

dc.contributor.advisorŠmiraus, Jakub
dc.contributor.authorChochola, Tomáš
dc.date.accessioned2020-10-02T09:28:46Z
dc.date.available2020-10-02T09:28:46Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/142165
dc.description.abstractCílem této diplomová práce je porovnáním přesnosti analytického výpočtu jízdy hasičského vozidla na kruhové dráze s reálně naměřenými hodnotami. V teoretické části práce je rozebrána problematika jízdy vozidla ve vybraných situacích a způsoby jejího řešení. V praktické části práce je určena poloha těžiště vozidla, která je dále použita pro výpočet kritických rychlostí překlopení a smyku v analytickém modelu. Výsledky z analytického výpočtu jsou dále porovnávány s hodnotami naměřenými při jízdních zkouškách. Závěrem práce jsou hodnoceny vlivy jednotilých parametrů, navrhovány možnosti snížení vlivu některých faktorů ovlivňující tyto parametry a navrženy podmínky a doporučení pro korektní měření dynamických vlastností vozidel.cs
dc.description.abstractThe goal of this thesis is with comparison of analytic calculations of steady-state cornering of firefighter truck with measured data. In the theoretical section of the thesis issues of vehicle movement under selected conditions and possibilities of solving those issues are discussed. In the practical section of the thesis centre of gravity of the vehicle is calculated from measured loads, which is used in analytical model for calculating critical speeds of overturning and lateral skidding. Results from analytical model are compared with measured data. At the end the of thesis selected parameters affecting vehicle movement are evaluated and possibilities of reducing effect of some factors influencing these parameters are suggested. Furthermore requirements and recommendations for correct measuring of vehicle dynamics are suggested.en
dc.format.extent5458551 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjecthasičské vozidlocs
dc.subjectdynamika vozidlacs
dc.subjectprůjezd obloukemcs
dc.subjectkritická rychlsot překlopenícs
dc.subjectkritická rychlost příčného smykucs
dc.subjectanalytický výpočetcs
dc.subjectměření dynamikycs
dc.subjectfirefighter trucken
dc.subjectvehicle dynamicsen
dc.subjectsteady-state corneringen
dc.subjectcritical speed of overturningen
dc.subjectcritical speed of lateral skiddingen
dc.subjectanalytical calculationsen
dc.subjectmeasuring of vehicle dynamicsen
dc.titleAnalýza jízdních charakteristik vozidel a vlivu jednotlivých parametrůcs
dc.title.alternativeAnalysis of Vehicle Dynamic Characteristics and Influence of Specific Parametersen
dc.typeDiplomová prácecs
dc.contributor.refereeRichtář, Michal
dc.date.accepted2020-08-18
dc.thesis.degree-nameIng.
dc.thesis.degree-levelMagisterský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojnícs
dc.description.department342 - Institut dopravycs
dc.thesis.degree-programStrojní inženýrstvícs
dc.thesis.degree-branchDopravní technika a technologiecs
dc.description.resultvelmi dobřecs
dc.identifier.senderS2723
dc.identifier.thesisCHO0142_FS_N2301_2301T003_20_2020
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record