dc.contributor.advisor | Šmiraus, Jakub | |
dc.contributor.author | Chochola, Tomáš | |
dc.date.accessioned | 2020-10-02T09:28:46Z | |
dc.date.available | 2020-10-02T09:28:46Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.other | OSD002 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10084/142165 | |
dc.description.abstract | Cílem této diplomová práce je porovnáním přesnosti analytického výpočtu jízdy hasičského vozidla na kruhové dráze s reálně naměřenými hodnotami. V teoretické části práce je rozebrána problematika jízdy vozidla ve vybraných situacích a způsoby jejího řešení. V praktické části práce je určena poloha těžiště vozidla, která je dále použita pro výpočet kritických rychlostí překlopení a smyku v analytickém modelu. Výsledky z analytického výpočtu jsou dále porovnávány s hodnotami naměřenými při jízdních zkouškách. Závěrem práce jsou hodnoceny vlivy jednotilých parametrů, navrhovány možnosti snížení vlivu některých faktorů ovlivňující tyto parametry a navrženy podmínky a doporučení pro korektní měření dynamických vlastností vozidel. | cs |
dc.description.abstract | The goal of this thesis is with comparison of analytic calculations of steady-state cornering of firefighter truck with measured data. In the theoretical section of the thesis issues of vehicle movement under selected conditions and possibilities of solving those issues are discussed. In the practical section of the thesis centre of gravity of the vehicle is calculated from measured loads, which is used in analytical model for calculating critical speeds of overturning and lateral skidding. Results from analytical model are compared with measured data. At the end the of thesis selected parameters affecting vehicle movement are evaluated and possibilities of reducing effect of some factors influencing these parameters are suggested. Furthermore requirements and recommendations for correct measuring of vehicle dynamics are suggested. | en |
dc.format.extent | 5458551 bytes | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | |
dc.publisher | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava | cs |
dc.subject | hasičské vozidlo | cs |
dc.subject | dynamika vozidla | cs |
dc.subject | průjezd obloukem | cs |
dc.subject | kritická rychlsot překlopení | cs |
dc.subject | kritická rychlost příčného smyku | cs |
dc.subject | analytický výpočet | cs |
dc.subject | měření dynamiky | cs |
dc.subject | firefighter truck | en |
dc.subject | vehicle dynamics | en |
dc.subject | steady-state cornering | en |
dc.subject | critical speed of overturning | en |
dc.subject | critical speed of lateral skidding | en |
dc.subject | analytical calculations | en |
dc.subject | measuring of vehicle dynamics | en |
dc.title | Analýza jízdních charakteristik vozidel a vlivu jednotlivých parametrů | cs |
dc.title.alternative | Analysis of Vehicle Dynamic Characteristics and Influence of Specific Parameters | en |
dc.type | Diplomová práce | cs |
dc.contributor.referee | Richtář, Michal | |
dc.date.accepted | 2020-08-18 | |
dc.thesis.degree-name | Ing. | |
dc.thesis.degree-level | Magisterský studijní program | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Fakulta strojní | cs |
dc.description.department | 342 - Institut dopravy | cs |
dc.thesis.degree-program | Strojní inženýrství | cs |
dc.thesis.degree-branch | Dopravní technika a technologie | cs |
dc.description.result | velmi dobře | cs |
dc.identifier.sender | S2723 | |
dc.identifier.thesis | CHO0142_FS_N2301_2301T003_20_2020 | |
dc.rights.access | openAccess | |