Show simple item record

dc.contributor.advisorLesňák, Michal
dc.contributor.authorVrabko, Vladimír
dc.date.accessioned2021-02-05T10:33:54Z
dc.date.available2021-02-05T10:33:54Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.otherOSD002
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10084/142795
dc.description.abstractPředmětem disertační práce je problematika bezpečnosti ocelových lan v důlním provozu, konkrétně ve svislé důlní dopravě. Disertační práce sleduje tři cíle. Prvním cílem disertační práce je vymezení příčin defektních jevů ocelových lan používaných ve svislé důlní dopravě a jejich dopad na bezpečnost provozu ve svislé důlní dopravě. Druhým cílem disertační práce je zhodnocení míry a závažnosti defektů ocelových lan na bezpečnost provozu ve svislé důlní dopravě. Třetí cíl disertační práce řeší vymezení možností defektoskopického zkušebnictví a analýzy pro potřeby zabezpečení a hodnocení bezpečnosti ocelových lan ve svislé důlní dopravě. K dosažení stanovených cílů byla zvolená specifická metodika, která se opírala o analýzu životního cyklu jednoho typu ocelového lana ve dvou těžních jamách, komparativní analýzu šesti vybraných příkladů závažných poškození ocelových lan využívaných v těžních jamách a modelování vnitřního a vnějšího poškození ocelového lan pomocí metody konečných prvků v programu ANSYS. Disertační práce dospěla k těmto poznatkům, zejména: (1) v prvním roce po naložení ocelových lan nebyly detekovány zlomy ani úbytky lana; s nárůstem defektních jevů rostl počet měření a kontrol ocelového lana v průběhu jednoho roku; s růstem počtu zlomů a úbytků lana klesala životnost ocelových lan; (2) společnou příčinou všech hodnocených defektů, které způsobily předčasné odložení lana, je pochybení na straně kompetentních pracovníků zejména v podobě nedodržení pracovních a kontrolních postupů; (3) modelování defektů prostřednictvím programu ANSYS umožňuje predikci závažnosti poškození lana a jeho dopad jak na životnost lana, tak bezpečnost provozu.cs
dc.description.abstractdefektoskopie, ocelové lano, modelování, magnetické pole, svislá důlní doprava.en
dc.format.extent11113450 bytes
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocs
dc.publisherVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostravacs
dc.subjectdefektoskopie, ocelové lano, modelování, magnetické pole, svislá důlní doprava.cs
dc.subjectdefectoscopy, steel wire rope, modelling, magnetic field, vertical mining transport.en
dc.titleBezpečnost provozu ocelových lan v dolech.cs
dc.title.alternativeTraffic Safety Steel Ropes in Mines.en
dc.typeDisertační prácecs
dc.contributor.refereePištora, Jaromír
dc.contributor.refereeSchellong, Lubomír
dc.contributor.refereeGondek, Horst
dc.contributor.refereePeterka, Pavel
dc.date.accepted2021-01-20
dc.thesis.degree-namePh.D.
dc.thesis.degree-levelDoktorský studijní programcs
dc.thesis.degree-grantorVysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava. Hornicko-geologická fakultacs
dc.description.department542 - Katedra hornického inženýrství a bezpečnostics
dc.thesis.degree-programHornictvícs
dc.thesis.degree-branchHornictví a hornická geomechanikacs
dc.description.resultvyhovělcs
dc.identifier.senderS2735
dc.identifier.thesisVRA0042_HGF_P2111_2101V012_2020
dc.rights.accessopenAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record